Niclainz sa:
Kommer vi få en ny värld nu när 1.0 är släppt?

Vet inte men jag tycker att de skulle vara roligt om granis kunde fixa en ny värld (som creative eller nether) där seeden är 1.0.0 och PVP är enabled samt att man inte kan köpa priv tomter. Så de blir lite action. I punkt form
-Ny värld(med warp/teleport funktion) v1.0.0
-PVP enabled
-Ingen möjlighet att köpa privskydd
 
bomanski sa:
Niclainz sa:
Kommer vi få en ny värld nu när 1.0 är släppt?

Vet inte men jag tycker att de skulle vara roligt om granis kunde fixa en ny värld (som creative eller nether) där seeden är 1.0.0 och PVP är enabled samt att man inte kan köpa priv tomter. Så de blir lite action. I punkt form
-Ny värld(med warp/teleport funktion) v1.0.0
-PVP enabled
-Ingen möjlighet att köpa privskydd
+1
 
Zinga sa:
bomanski sa:
Niclainz sa:
Kommer vi få en ny värld nu när 1.0 är släppt?

Vet inte men jag tycker att de skulle vara roligt om granis kunde fixa en ny värld (som creative eller nether) där seeden är 1.0.0 och PVP är enabled samt att man inte kan köpa priv tomter. Så de blir lite action. I punkt form
-Ny värld(med warp/teleport funktion) v1.0.0
-PVP enabled
-Ingen möjlighet att köpa privskydd
+1
+2
 
tyvärr -1 då spelare har vissat gång på gång att de inte kan klara av när vi har en pvp arena utan att lura andra spelare till att gå dit och döda dem.
 
Kronans sa:
tyvärr -1 då spelare har vissat gång på gång att de inte kan klara av när vi har en pvp arena utan att lura andra spelare till att gå dit och döda dem.

håller med..
-1 från mig med!

de finns pvp arenor så gå dit..
 
Kronans sa:
tyvärr -1 då spelare har vissat gång på gång att de inte kan klara av när vi har en pvp arena utan att lura andra spelare till att gå dit och döda dem.

Om man har en teleportyta som till tex Nether kan man varna folk att här är de PVP enabled och man kan förlora de items man har på sig osv.
Och de nya items som man kan hitta i 1.0.0 är väl bara den nya dungeon, jättesvamparna, och lilypads. Dvs om man nu vill ha dom items kan man antingen "offra" sitt liv för att hitta dom itemsen eller förlita sig på att nån annan "offrar" sitt liv och lägger upp dom på marknaden.

Blir lite mer "action" på servern tycker jag personligen

Kan även tillägga en funktion: att de inte går att tpa till andra folk heller. Då undviker man även delen där man kan "lura" nån till pvp området
 
bomanski sa:
Kronans sa:
tyvärr -1 då spelare har vissat gång på gång att de inte kan klara av när vi har en pvp arena utan att lura andra spelare till att gå dit och döda dem.

Om man har en teleportyta som till tex Nether kan man varna folk att här är de PVP enabled och man kan förlora de items man har på sig osv.
Och de nya items som man kan hitta i 1.0.0 är väl bara den nya dungeon, jättesvamparna, och lilypads. Dvs om man nu vill ha dom items kan man antingen "offra" sitt liv för att hitta dom itemsen eller förlita sig på att nån annan "offrar" sitt liv och lägger upp dom på marknaden.

Blir lite mer "action" på servern tycker jag personligen

Kan även tillägga en funktion: att de inte går att tpa till andra folk heller. Då undviker man även delen där man kan "lura" nån till pvp området
Håller med, om man är i den världen får man vara medveten om faran, och då är ju tanken att man ska döda varandra, så argumentet att folk inte kan sköta sig håller inte riktigt eftersom det då är tanken. Det ska självklart vara ett fritt val att sticka dit.
 
jag kan omformulera mig så att ni förstår hur jag menar..

Jag skulle jätte gärna vilja ha en ny värld med ny seed osv och en warp eller portal till de, de skulle va riktigt kul med alla de nya sakerna som bara finns där samt att få bygga i de olika miljöerna som finns där.. men jag (och väldigt många fler) HATAR pvp konceptet därav älskar jag denna servern pga just detta, noll tolerans på grief och pvp förutom på just arenor! skulle man då införa en sån här karta som ni vill ha då så blir de förbenat mycket extra fix med plugins för att få tpa att inte trigga beroende på världar osv samt att de bryter väldigt mycket på serverns helhet, men om allt detta skulle genomföras iaf, så finns de nog med säkerhet folk som blir lite griniga och vill ha en likadan server fast utan pvp så dom kan få de dom vill ha också?

jag tycker erat förslag är jätte bra.. men ta bort PVP så blir de + från mig.. men som förslaget ser ut nu så ligger det - från min sida fortfarande!
 
Hade jag velat spela PvP så hade jag valt ett fps-spel istället...
Det som jag tycker är attraktivt med denna server är att man här inriktar sig på det konstruktiva skapandet! Inte slåss, stjäla och döda. (förutom en och annan mob då...)
 
sm6vit sa:
Hade jag velat spela PvP så hade jag valt ett fps-spel istället...
Det som jag tycker är attraktivt med denna server är att man här inriktar sig på det konstruktiva skapandet! Inte slåss, stjäla och döda. (förutom en och annan mob då...)

precis de ja menar..!
 
Men alla spelar inte minecraft endast för att bygga, så då kan de som vill bygga få göra det och de som vill köra hardcore survival göra det. Man behöver ju inte sticka dit om man inte vill.
 
Någon PVP-värld är inte planerad.

Däremot är jag mer än öppen för att någon gör en stor, avskiljd, pvp-area som man kan gå crazy på.
 
Zinga sa:
Men alla spelar inte minecraft endast för att bygga, så då kan de som vill bygga få göra det och de som vill köra hardcore survival göra det. Man behöver ju inte sticka dit om man inte vill.
varför sätter man då foten på en NOn-pvp server?

granis sa:
Någon PVP-värld är inte planerad.

Däremot är jag mer än öppen för att någon gör en stor, avskiljd, pvp-area som man kan gå crazy på.

detta tycker jag låter som en trevlig idée dock :)
 
varför sätter man då foten på en NOn-pvp server?

Jag sa inte att jag inte bygger, sa bara att det är ett kul tillskott med lite mer äventyr och PVP, sen så var det ju självklart bara ett förslag, och förstår att alla inte gillar det. En stor arena låter ju bra också, men skulle som sagt vara kul med 1.0 område också så småningom.
 
Tillbaka
Topp