granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Servern är uppdaterad till senaste Minecraft / Bukkit, som alltså är 1.2.4.
Mer info om vad detta innebär hittar du här: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Version_history#1.2.4

Som vanligt, tipsa gärna om ev. buggar som du tror är plugin/bukkit-relaterade, är det en lite mer elakartad bugg som tillåter fusk/exploit av något slag - ta det i PM till en admin.
 
Bugg i creative. Exempel: Ska jag slå sönder ett gräsblock och håller redwoodplankor i handen byts dessa ut till vanliga plankor vid första slaget. Kan bli lite drygt i längden.

Gäller de fem nya materialen.
 
granis sa:
nautori sa:
granis sa:
Det är det sen i onsdags :oops:

Tror han menade när servern uppdateras och svaret gissar jag är: när alla plugins har släppts i stabil version.

Servern är uppdaterad till 1.2.5! Den uppdaterades i onsdags (uhm, räknat från ursprungsfrågans datum :D)

:O
Men jag har ju inte uppdaterat min klient från 1.2.4 men kommer in på servern iaf?
Har jag missat nått om att man inte behöver ha samma version klient vs server?
 
Ver 1.2.4 och 1.2.5 är kompatibla.
Dock finns clownens modpack bara till 1.2.4 än så länge, så jag kör den!

/sm6vit
 
Precis!

1.2.5 ändrade inget i Minecraft-protokollet utan var mest en (klient)buggfix-release till betan, därför går det att komma in även med 1.2.4 :twisted:
 
granis sa:
Precis!

1.2.5 ändrade inget i Minecraft-protokollet utan var mest en (klient)buggfix-release till betan, därför går det att komma in även med 1.2.4 :twisted:

blaaah... jag har sutttit och väntat på kataloger till 1.2.5 från ClowneN och inte spelat nått pga det -.- så igår drog ja ner dom til 1.2.4 igen och körde de och fick äntligen lira lite på servern igen xD

tur att man tänker långt -.-
 
Tillbaka
Topp