Ska vi köra konstant dag på servern?

  • Ja

    Röster: 22 48,9%
  • Nej

    Röster: 23 51,1%

  • Totala väljare
    45

granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Är ett par personer som efterfrågat att vi skippar natten, och därför lägger jag upp en poll!
Jag kommer vilja ha 70-80% ja för att ändra till konstant dag!

Givetvis kommer det här beslutet återbesökas när/om survival funkar ordentligt, dvs så monster kommer på natten =)
 
Som någon skrev inne på servern känns nattläget värdelöst för tillfället när inte monster existerar. Lägger min röst på dag tills vidare.
 
Visst kan jag tycka att det underlättar massvis med bara dag när man bygger, men om man vill bygga något som skulle se riktigt läckert ut på natten då?

Tänker mig stora torn med massor av facklor t.ex. som man visst kan bygga på dagen, men man kommer ju inte kunna se hur visionen ser ut.

Däremot hade det varit ganska nice om man kunde förkorta nattetid något, 3/4 dag och 1/4 natt kanske. Tipsa Notch om detta? :D
 
Dygnscykeln bidrar till atmosfären tycker jag. Exempelvis ser staden mycket bättre och mysigare ut på natten. Man vill ju ha någon användning för facklorna utanpå byggnaderna också.
 
EhnEn sa:
matnym sa:
Dygnscykeln bidrar till atmosfären tycker jag. Exempelvis ser staden mycket bättre och mysigare ut på natten. Man vill ju ha någon användning för facklorna utanpå byggnaderna också.
Håller med dig :)

Kan inte annat än att hålla med. Det skulle ju förstöra en del av tjusningen. Men om man kunde ha mer av svenska sommarnätter, dvs bara mörk en lite kortare stund, skulle det ju funka.
 
Jag skulle inte vilja ha dag eller natt hela tiden men däremot mindre natt en dag typ dubbelt så mycket dag som natt föredrar jag :)
 
Säger som flera innan: Dygnsrytmen bidrar till atmosfären och det är mysigt att se all belysning i mörker. Reducerad natt-tid (som det är nu?) låter bra tills vidare iaf.
Röstade Nej.
 
Eiktyrner sa:
Tycker det är ganska bra som det är nu, visst är det lite kortare natt?

Nej, senaste dagarna har det varit standard.. Och som det är nu får det nog förbli så, intresset för kortare natt är för klent och vi är rätt nära patchen ändå.. :twisted:
 
Röstade NEJ

Ja, det är lite jobbigt att bygga i totalt mörker, men det bidrar till en underbar atmosfär under nätterna då när man tar sig upp på utsiktstornet eller berget och tittar ner på Xtraville :]
 
Devil_D sa:
Röstade NEJ

Ja, det är lite jobbigt att bygga i totalt mörker, men det bidrar till en underbar atmosfär under nätterna då när man tar sig upp på utsiktstornet eller berget och tittar ner på Xtraville :]

Håller med! =)

Röstade därför nej.
 
Tillbaka
Topp