Caggen

Ny medlem
Hejsan! Skapade en skattjakt som ännu ingen vunnit. Denna skattjakt går ut på att finna skyltar (signerade med /caggen) vid 3 spelarbyggda landmärken i områdena omrking Xtraville. Varje skylt har ett ord, som tillsammans bildar en fråga. Den som först klarar av att skriva rätt svar till mig skickar jag 50creds till. Ledtrådar till de tre platserna finns GÖMDA i mitt hus (Dollarstreet N, Xtraville) och är skrivna på svenska.

Lycka till!

///Uppdatering///
Skyltar i mitt hus borttagna, här är ledtrådarna:
1. Lyssna till ditt hjärta!
2. Helsingborg, Lund och Malmö finner du här!
3. Att skaka kan orsaka snöstorm!

GET TO IT!
 
Skattjakt #2 skapad av kittsforhitts:

[EDIT 2:] DENNA SKATTJAKT ÄR AVSLUTAD. KISTAN ÄR FUNNEN. :D

Hittare var; 3piD - wille98 - Munken94 .... Hurr hurr hurr! (^_^)_/"




Shoo ;)
Har sett att några har skapat skattjakter och dylikt, så tänkte att jag också skulle testa på det.

OBSERVERA: Att om du griefar så tar admin hand om dig. I denna skattjakt ska du INTE SLÅ ITU något alls. Skatten kommer man åt utan att behöva gräva/hacka etc. Du ska även avstå från att sätta ut block. Eller att bygga något. Rör ingen chest som är låst (block ovanpå).

Vad är detta? Skattjakt - leta reda på en chest och ta innehållet som belöning. Skatt kistan har INGEN kloss ovanpå. Rör ingen som har det. Det står dessutom en väldigt synlig skylt som påstår att du hittat skatten, ifall du undrar.
Vilken nivå? Någonstans på, eller emellan 60 - 124. (Tryck "F3" och kolla på "Y" värdet för att se nivå)
Inom vilken krets på kartan kan man leta? Se bild

Okej, men vart finns nu denna plats på kartan? I Svartlien finns den en railroad som går mot höger håll. Följ den på kartan så ser ni bygget. Man kan se det ifrån rälsen om ni vill åka dit.
Kan man delta utan att prata med skaparn av jakten? Utan avgift? Ja.
Kan man leta i 'team'? Ja.

Bra att veta:
* /top behövs inte. Men får användas.
* /god behövs inte. Men får användas.
* Skatten är i en Chest. En skylt står framför med texten .
"Grattis! Du har hittat skatten. Ta vinsten! :)"
* Ledtrådar kan komma eventuellt ifall ingen hittar skatten.
* Deltar ni så är det på eget ansvar, jag ansvarar inte för er säkerhet.
* Tävlingen får ju ha en tidsgräns. Så den sätter jag på 1 vecka framåt. Dvs: den 18e mars, kl 22:00.
* Vinnaren får gärna posta här i denna tråd så att man ser att skatten är funnen.

Vad finns i Chesten?
53xDiamond
307xIron Ingot
50xFeather
31xPumpkin
22xSlimeball
64xInk Sac
10xEgg
15xBone
20xString
256xArrows
1xBow
1xBread (<- !!!, epic taste)

[EDIT]: Då jag inte tror någon kommer hitta kistan så snabbt så kommer jag ge ledtrådar här, som edit, varje dag. Med början imorgon.
 
willew98 sa:
Men det fanns inga diamonds och det var jätte lite slime. Vi tror någon har varit där innan :D

Hehe, gick precis dit där för att titta. Och jepp, ni har hittat skatten! Grattis! Och grattis till den som hittade innan er! :) Ni får fortfarande ta allt kistan om ni vill ha det som är kvar. =)

[edit]: Antar att 3piD inte ville ha allt(då han inte rört mer), så det är erat om ni vill.
 
kittsforhitts sa:
willew98 sa:
Men det fanns inga diamonds och det var jätte lite slime. Vi tror någon har varit där innan :D

Hehe, gick precis dit där för att titta. Och jepp, ni har hittat skatten! Grattis! Och grattis till den som hittade innan er! :) Ni får fortfarande ta allt kistan om ni vill ha det som är kvar. =)

[edit]: Antar att 3piD inte ville ha allt(då han inte rört mer), så det är erat om ni vill.

haha nej, jag hittade den när det fanns diamanter och massa slimeballs i, jag tog 7 diamanter och 2 slimeballs resten lämnade jag kvar. sen lämnade jag cobblestone och tog bågen med ;)
 
Tillbaka
Topp