Garoba

Medlem
Hej forumet!

Mina guldspadar försvinner efter ett tag fast än jag har auto reapair.
Spadarna går att reparera men efter ett tag går de inte att reparera längre.
 
Repair funkar väl inte på något annat än diamanthacka har jag för mej.

Also, varför använder du guldspade?
 
Garoba sa:
Hej forumet!

Mina guldspadar försvinner efter ett tag fast än jag har auto reapair.
Spadarna går att reparera men efter ett tag går de inte att reparera längre.

Det låter lite knepigt. Allra helst vill jag att repareringen skulle vara som förut, kasta ut, plocka upp, dock finns inte playerpickup färdigimplementerat i bukkit än så då blev det en liten workaround så verktyg repareras när block går sönder..

Får forska lite i det =)
 
Jag har inte donerat mer än 50 kr men jag kan kasta mitt iron svärd och sedan ta upp det och då är det lagat, men det fungerar inte med iron pickaxe eller iron axe. Har bara spelat i några timmar på servern så har inte någon diamant ännu, men har massa guld och iron :)
 
Nixtro sa:
Garoba sa:
Jerou sa:
Repair funkar väl inte på något annat än diamanthacka har jag för mej.

Also, varför använder du guldspade?

Jag använder guld för det hugger snabbare än diamant.
Det stämmer inte, guld är långsammare än diamant har jag för mig i alla verktyg.

Detta ändrades väl dock i senaste patchen om jag inte missminner mig. Guld är snabbast, både på att gå sönder och ta sönder :mrgreen:
 
Använder guld spade samt hacka. Samt yxa. Dock, så har jag diamond till när det kommer tuffare klossar som kräver bättre kvalité på hacka.

Har kunnat använda min guld spade och hacka otroligt många gånger utan att den försvunnit eller dylikt. Det enda jag märkt är att den ibland kan stanna osynlig nere på actionbaren en märkbar tid innan den kommer fram på skärmen igen. Men under tiden då den är osynlig så fungerar det att hacka på.

Guld är snabbare än diamond just nu att använda. Men en guld hacka på en redstone kloss t.ex tar evigheter. Men en cobble kloss slukar den som inget annat.

Tycker att det är helt ok som det är nu, men hade kunnat bli ännu mer utmanande och kul ifall det blir en möjlighet senare i framtiden att återgå till att man ska behöva kasta ut. Då man nu med /god och automatisk repair endast behöver hålla siktet i rätt riktning och sen se en film lr något på split skärm, för att sedan återgå och kolla vad man hittat.. Känns lite för enkelt. Därför gör jag inte så :).
 
Tillbaka
Topp