jockelinden

Aktiv medlem
hej funderar på att bygga en stad men behöver minst två till stadsägare och lite c-bidrag
för närvarande har jag själv 1000c :ugeek:
staden ska ligga här (det ska var en hamn stad)
det man ser nu är min hus båt (vid bryggan) :cool:
hoppas att många är intreserade :mrgreen:
 
Har du läst denna tråden?

Det geografiska läget på staden bör vara noga planerat och en ansökan kan nekas pga det ligger för nära någon annans bygge.
Bygg smart.
Även om ni har fått ihop 10000c kan er ansökan komma att nekas pga ni är för ny på servern.
Spela gärna några veckor innan storslagna stadsplaner smids.


sen antar jag att du även har förstått att du inte får påbörja ett stadsbygge förens du har fått stadsskyddet beviljat... det ända som du kan göra innan är att samla c, komma på ett koncept, hitta en plats att vara på osv.. men du kommer garanterat bli nekad om du påbörjat staden innan du blivit godkänd.. iaf om du ska sälja tomter osv...
 
nytt ställe hittat långt ifrån andras byggen :eek:
Ha gort en ljus stolpe på ön så ingen annan tar den.
är du intreserad skriv här eller i ingame

länk:http://www.xtralarge.se/map/#/-5331/64/-11763/-2/0/0

:ugeek: :ugeek: :ugeek:
 
Nu vill inte jag verka nedlåten eller vara den elaka typen men vi borde nog först ta hand om de städer som vi har, jag har hört att några av våra städer är helt döda och en del typ bara står. Men idéen verkar lockande med hamnen och så.
 
En liten fundering. Om du tänkt bygga en hamnstad, hade det inte vart bättre att välja en plats i terranova då. Finns lite mer möjligheter med vattenytorna där tänker jag.
 
Tillbaka
Topp