Hmm, ser riktigt intressant ut.
Har länge saknat ett sånt spel ända sedan Wing Commander dagarna, och detta verkar ju vara utöver mina förväntningar.

Kommer att hålla ett ordentligt öga på detta.

Tack. :cool:
 
Ja Chris Roberts är ju skaparen av Wing Commander och Freelancer. Själv så slängde jag in $125 i projektet för att jag tror att det kommer bli hel grymt. PC gaming FTW! :D
 
Tody_too sa:
Ja Chris Roberts är ju skaparen av Wing Commander och Freelancer. Själv så slängde jag in $125 i projektet för att jag tror att det kommer bli hel grymt. PC gaming FTW! :D

Jo precis, de är 2 av mina absoluta favoriter när det gäller sci fi spel, och det var med dom 2 spelen som jag faktist började utforska spel som EvE online osv.
Ingen hade dock kommit i närheten av den friheten och speldjup som just Wing Commander och Freelancer.
När en ny del av Freelancer höll på att utvecklas brast jag nästan i tårar, och jag grät ännu mer när hela Freelancer 2 utvecklingen lades ner.

Men tror nog att ödet hade bestämt detta, då jag nog inte skulle tänka mig att nån annan än just Chris Robersts skulle utveckla ett helt nytt äventyr med hans speciella och unika talang för spel-djup.

Nu e jag glad igen. :D
 
Jag grät också över Freelancer 2. Jag måste också säga att jag gillar konceptet med "crowd funding". Vi som spelare får mycket mer att säga till om och utvecklarna lyssnar verkligen på vad vi tycker. Vi får spelet som "Vi" vill ha och inte det som EA, Microsoft mfl vill sälja på oss
My 2 cents :roll:
 
Tillbaka
Topp