getninjaN

Känd medlem
RemoteChest inlagd för buggtest!
Under dagen och största delen av natten kommer RemoteChest att finnas tillgängligt för ALLA spelare på servern.
Notera att endast 1 slot kommer vara upplåst i detta test.

man_sleeping_on_sofa_with_remote_control_on_chest_daa012000192.jpg


Vad i hela friden är RemoteChest?
RemoteChest är precis som det låter, en mod som låter spelare sätta kistor som de vill kunna nå på avstånd.

Låter ju hur coolt som helst, hur gör jag?
Det hela är väldigt enkelt, här kommer en liten lista på vad man kan använda.

/remotechest set [0-9], /rc set [0-9], /rc s [0-9]
Genom att skriva någon av de ovanstående i chatten väljer du en plats där du vill ha en kista. Du kommer bli tillsagd att klicka på den kista du vill sätta på den platsen.

/remotechest open [0-9], /rc open [0-9], /rc o [0-9]
Genom att skriva någon av de ovanstående i chatten väljer du vilken kista du vill öppna.

/remotechest list, /rc list, /rc ls
Genom att skriva någon av de ovanstående i chatten så kommer du bemötas av en lista med platser där du sparat kistor.

TLDR versionen
Källkod:
1. Skriv /rc set
2. Öppna den kista du vill knyta till /rc-kommandot
3. Skriv /rc open för att öppna den på distans

crying-baby.jpg

Sist men inte minst, detta är ett buggtest så om saker av någon mystisk anledning försvinner är inget vi goa gubbar tar ansvar för. Du testar detta på egen risk och vi rekommenderar att du inte testar med alla 128 stacks med diamanter som du kanske har liggandes någonstans.
 
Antingen är det ingen som använder denna eller så funkar den ypperligt bra! :D
Kom gärna med tankar och funderingar.
 
Det funkar fint för mig iaf :D

Väldigt praktiskt när man minar och samlar på sig massa grejer, så slipper man åka hem och tömma så ofta :D
 
Har testat lite, hoppat mellan olika världar och inte hittat något konstigt.
Verkar som ni gjort ett riktigt bra jobb med kodningen! :)

/sm6vit
 
Jag gillar det, ser fram emot att det införs - kommer bli så mycket smidigare att flytta runt kistor mha RemoteChest än för hand.

Väldigt praktiskt när jag är ute och hämtar resurser ute i världen - behöver inte kila hem och dumpa hela tiden.

(Jag gillar även att det mildrar skillnaden mellan oss vip:ar, med multi-teleport möjligheter, och övriga spelare - tror att ju mindre skillnad det är mellan oss desto bättre för servern.)

/tsr
 
Tillbaka
Topp