granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Testservern är till för att man snabbt och smidigt ska kunna testa "bleeding edge"-versionerna tillsammans med andra från vår trevliga community.

Nu har dessvärre hakkors byggts på testservern och det är troligtvis gjort av någon som är mycket medveten om att vi har begränsade möjligheter att kontrollera vem som gjort detta.

I framtiden kommer det därför inte finnas en testserver för våra medlemmar, utan man får vänta på att CraftBukkit/plugins vi använder blir uppdaterade för tydligen är det någon individ som vill förstöra för alla.

Bra jobbat, du lyckades, och du kommer bli bannad. :cool:
 
Att det ska vara så svårt och sköta sig. Reglerna kan ju inte bli tydligare.

Idioter som förstör för oss andra :x
 
Så jävla trött blir man .
Varför ska någon idiot hålla på såhär , är han/hon 12 år eller?

Förstår dig Granis även fast det är synd att det skulle bli så .

666 inlägg btw ;D
 
joinapolarn sa:
Så jävla trött blir man .
Varför ska någon idiot hålla på såhär , är han/hon 12 år eller?

Förstår dig Granis även fast det är synd att det skulle bli så .

666 inlägg btw ;D

Insane, granis kanske är besatt av jävulen nu? :OOOOO
 
iZyren sa:
fallQy sa:
iZyren sa:
neeeeeeeeeeeeej.
Why ? :/

Om du läser igenom trådinlägget ännu en gång så får du nog reda på anledningen. :cool:

vet . tror det var samma kille som grifade och stal också. jag reparerade marcus91s fina hus en gång. (fick lite hjälp också :)) när jag kom in på servern ett tag senare så var huset nerbrunnet :(

Kan du komma ihåg någon datum/tidpunkt när du upptäckte det var griefat?
Detta är mycket intressant.
 
granis sa:
Kan du komma ihåg någon datum/tidpunkt när du upptäckte det var griefat?
Detta är mycket intressant.

Någon hade ju också riggat någon sorts dynamitfälla hemma hos någon troligtvis samma natt. Kommer tyvärr inte ihåg hos vem det var men kanske iZyren minns. Tror att det hände mellan fredag och lördag.
 
Finns det inte möjlighet att begränsa testservern till de som har donerat? Då slipper man nog lite grief samtidigt som det blir lättare att hitta den skyldiga om någonting händer.
 
05K4R sa:
Finns det inte möjlighet att begränsa testservern till de som har donerat? Då slipper man nog lite grief samtidigt som det blir lättare att hitta den skyldiga om någonting händer.

Bra idé! Vi kan köra det på försök nästa gång det är aktuellt.
 
Vår undersökning drar mot sitt slut och vi siktar nu in oss på herr "lulz hakkors e skoj".
Ett tips, du kanske ska ta och göra en whitelist ansökan till någon annan server nu innan du blir bannad, just saying :)
 
Kan du komma ihåg någon datum/tidpunkt när du upptäckte det var griefat?
Detta är mycket intressant.[/quote]
tror faktiskt andra gången var natt til lördag efter klockan 2. för jag gick o lade mig vid 2
 
Jerou sa:
granis sa:
Kan du komma ihåg någon datum/tidpunkt när du upptäckte det var griefat?
Detta är mycket intressant.

Någon hade ju också riggat någon sorts dynamitfälla hemma hos någon troligtvis samma natt. Kommer tyvärr inte ihåg hos vem det var men kanske iZyren minns. Tror att det hände mellan fredag och lördag.

Har för mig att det var Imevul... Eller sviker minnet mig?
 
niklaaas1998 sa:
Jerou sa:
granis sa:
Kan du komma ihåg någon datum/tidpunkt när du upptäckte det var griefat?
Detta är mycket intressant.

Någon hade ju också riggat någon sorts dynamitfälla hemma hos någon troligtvis samma natt. Kommer tyvärr inte ihåg hos vem det var men kanske iZyren minns. Tror att det hände mellan fredag och lördag.

Har för mig att det var Imevul... Eller sviker minnet mig?

Yep, mitt hus som någon hade minerat. Kommer tyvärr inte ihåg datumet men jag är rätt säker på att det var omkring tolv - ett på natten som jag märkte det så innan dess måste det ha varit.
Efter att jag avminerat och byggt upp igen så hade någon varit inne igen dagen efter och rensat allt som var kvar.

Vore ju inte helt fel med någon slags whitelist om testservern kommer upp igen i framtiden. Sådana rötägg vill man gärna slippa.
 
Tillbaka
Topp