Är vatten kylning the way to go eller?

och sen så undrar jag bara om ni skulle välja en 27 tum skärm eller två 24 skärmar?
 
Mclovin_94 sa:
Är vatten kylning the way to go eller?

och sen så undrar jag bara om ni skulle välja en 27 tum skärm eller två 24 skärmar?
Vattenkylning lever om det också, och har enligt några bekanta kortare livslängd än fläktlösningar.
Ska du ha tyst ska du köra passivt. Typ Zalmanlådan som är en stor fet kylfläns med heatpipes.
Annars ska man nog se till att köpa något som punktkyler och är byggt i en färdig packe, så man har nån att skicka räkningen till när det börjar sippra vätska. :p
Dock grymt sugen på vattenkylt själv, hembygge såklart... Men jag överklockar inte och har andra orsaker... främst estetiska. :D

Skärmledes är det nog beroende på hur man sitter. Två skärmar kan vara praktiskt men blir lätt snett. Jag tror att ett udda antal skärmar är vettigast så man har en "main" i mitten.
Upplösning spelar roll också. en 27:a med samma antal pixlar som en 24:a är inte så sexig kanske...
 
sloud sa:
ClowneN sa:
Mclovin_94 sa:
Är vatten kylning the way to go eller?

och sen så undrar jag bara om ni skulle välja en 27 tum skärm eller två 24 skärmar?
Jag själv hade valt 2 24" :)

samma här.. och om jag hade kört vattenkylning så skulle jag ha valt nån riktigt fet försäkring på burken också.. ifall de läcker eller så..
Du behöver ingen extra försäkring för det, det räcker med en drulle/tilläggs försäkring, och det är extremt sällsynt att de går sönder. Har kört i över 30 månader med vattenkylning och har inte haft något problem, känner många som har också. Har sett 1 på sweclockers var slang har gått av, men den låg i en taskig vinkel...
 
Infate sa:
Tjenisare!

Tänkte snart köpa mig en ny dator och bygga ihop, och tänkte bara med er vad ni tror om denna setupen!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1037104/2011-10-24

HDD och CPU-kylare har jag sedan tidigare :p

Jag hade dragit ner lite på moderkortet då du inte kommer behöva ett så pass dyrt kort och lagt dom extra pengarna på ett bättre grafikkort. din stora flaskhals i spel kommer att vara det där grafikkortet.
 
Snoogiloo sa:
Jag hade dragit ner lite på moderkortet då du inte kommer behöva ett så pass dyrt kort och lagt dom extra pengarna på ett bättre grafikkort. din stora flaskhals i spel kommer att vara det där grafikkortet.
Är det inte typ 2000 till om man ska upp på nästa över 560?
 
SoreBeard sa:
Snoogiloo sa:
Jag hade dragit ner lite på moderkortet då du inte kommer behöva ett så pass dyrt kort och lagt dom extra pengarna på ett bättre grafikkort. din stora flaskhals i spel kommer att vara det där grafikkortet.
Är det inte typ 2000 till om man ska upp på nästa över 560?

ett 570 går på tusenlappen extra. drar man ner 700kr och köper ett normalt moderkort utan massa lullull så tror jag nog man kan spendera 300kr på den extra prestandan :)

Och ett litet tips här också, om du någonsin tänkt köra med tex eyefinity eller nvidia surround så skaffa AMD direkt. Minnet på Nvidia korten räcker inte till så du kommer inte kunna köra på höga inställningar på dessa.
 
Har ett litet problem med mitt grafikort "nvidia Gtx 580" det är så här att varje gång jag spelar
Max payne 3 eller BF3 så stängs spelet ner när jag kommer upp i 60 grader. Jag bara undrar om det finns någon spärr eller något som man kan ta bort eller om jag måste köpa ett nytt.
Man tycker ju att kortet borde hålla några år till :).
Snälla hjälp mig.

nvm this
 
tror inte det, kort ska normalt kunna komma upp typ 70, 80 grader så det känns som om det är något spärr om det finns något sånt

Fixat!
 
Tillbaka
Topp