Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kojjan

Aktiv medlem
Bilden visar mina önskemål på utökningen av stadsskyddet.
Tog även koordinater på dom för att admin ska kunna checka läget.
 

Bilagor

  • Expansion.JPG
    Expansion.JPG
    196,9 KB · Visningar: 940
Tycker du skulle kunna lägga in en orsak, för att ni ser inte ut ha brist på tomter direkt.
 
Ja, ni har ju redan mycket oanvänd mark, och en massa tomma tomter... vad har ni för planer?
 
Tur att ni inte bygger åt söder, är ganska mycket bebyggelse ditåt.
Ni här dock gott om mark bakom järnvägen och massor i de där snöiga bergen mellan gasten och stadium.

Ska ni med mer mark att göra? River ni några mini tomter har ni ju ännu mer. XD
 
fallQy sa:
Ja, ni har ju redan mycket oanvänd mark, och en massa tomma tomter... vad har ni för planer?

Nicklii sa:
Tycker du skulle kunna lägga in en orsak, för att ni ser inte ut ha brist på tomter direkt.

Det är enklare att svara på frågor än att försöka skriva alla svaren först :)

Det är så att mycket av det som jag har ringat in ligger under jorden.
Tomter finns det gott om, men finns några stycken som har frågat om dom kan bygga väldigt stora hus eller unika byggnader som skulle kräva lite större plats, och även om det går att jämna ut hela zonen med marken för att få mer platser så skulle man förstöra mycket av svartliens original look.

Och med stora hus menar jag ungefär hälften av trädfarmen.

Arazand sa:
Ska ni med mer mark att göra? River ni några mini tomter har ni ju ännu mer. XD

Jovisst, men då kommer problemen ändå, när man använt alla oanvända tomter till att bygga ihop något större så saknas det ändå tomter allt eftersom.
 
Kojjan sa:
Arazand sa:
Ska ni med mer mark att göra? River ni några mini tomter har ni ju ännu mer. XD

Jovisst, men då kommer problemen ändå, när man använt alla oanvända tomter till att bygga ihop något större så saknas det ändå tomter allt eftersom.

Men det rimligaste är nog att du ansöker om utökning när det väl börjar bli ont om tomter.
Din underjords stad tillkom efter att svartlien grundades och zonades in, och som stadsägare så har man sunt förnuft att inte utöka med mer än man kan bygga/sälja tomter på.
Detta för att undvika att stora områden skövlas, men som sen står helt tomma. (finns några städer som är bra exempel på just detta).
Min personliga mening är att det ska vara en extremt bra anledning att förstora en redan stor zon, och i detta fall så ser det lite tveksamt ut. ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp