super_mowgli, det brukar upprättas en test server, men 1.8 i detta fallet på då. Annars är det rätt onödigt att uppdatera om man vill spela på den vanliga. :)
 
senaste från Hatventures twitter

hat_films HAT Films
by notch
Here is the official Minecraft 1.8 Trailer, made by us! fb.me/17GHjFRjn
 
Dock så har denna tråd seriös drivit från det trådskaparen frågade tycker jag.
"Vad händer i 1.8"
Jag tolkar det hela som vad händer med servern i 1.8...
Det har pratats om att skrota världen och börja om eller bara låta den växa.

IngaLillDT hoppas att det kan bli en till värld i stil med nether osv som man kan ta en portal till. Kanske en äventyrsvärld med NPC byar osv.

Vad det än blir hoppas jag att det inte blir att skrota denna värld. Skulle vara tråkigt.
Dessutom lite onödigt att göra det med bara drygt ett par månader kvar till final release, då vi inte ens vet hur det kommer att bli med privata servrar. (eller vet nån? (vet, inte gissar/spekulerar))
 
Granis sa nån gång (tror de var när biome skulle släppas) att hans vision är att kunna gå å se gamla byggen.

Jag antar att de blir en parallel värld om den blir Mer eller minde betydande återstår att se.

Får se hur om den nya världs generatorn funkar med gamla världar,
det har ju bytts några gånger så får se hur de blir denna gång.
 
SoreBeard sa:
Dock så har denna tråd seriös drivit från det trådskaparen frågade tycker jag.
"Vad händer i 1.8"
Jag tolkar det hela som vad händer med servern i 1.8...
Det har pratats om att skrota världen och börja om eller bara låta den växa.

IngaLillDT hoppas att det kan bli en till värld i stil med nether osv som man kan ta en portal till. Kanske en äventyrsvärld med NPC byar osv.

Vad det än blir hoppas jag att det inte blir att skrota denna värld. Skulle vara tråkigt.
Dessutom lite onödigt att göra det med bara drygt ett par månader kvar till final release, då vi inte ens vet hur det kommer att bli med privata servrar. (eller vet nån? (vet, inte gissar/spekulerar))

Tänk också på att 1.8 inte är den slutliga biome koden. Notch har sagt att den redan kommer ändras en hel del ytterligare till 1.9. Dvs att det vore dumt att storsatsa på en ny "permanent" värld ännu på ett tag iaf - men på nåt sätt vill man ju in o leka.
 
OriginalMadman sa:
SoreBeard sa:
Dock så har denna tråd seriös drivit från det trådskaparen frågade tycker jag.
"Vad händer i 1.8"
Jag tolkar det hela som vad händer med servern i 1.8...
Det har pratats om att skrota världen och börja om eller bara låta den växa.

IngaLillDT hoppas att det kan bli en till värld i stil med nether osv som man kan ta en portal till. Kanske en äventyrsvärld med NPC byar osv.

Vad det än blir hoppas jag att det inte blir att skrota denna värld. Skulle vara tråkigt.
Dessutom lite onödigt att göra det med bara drygt ett par månader kvar till final release, då vi inte ens vet hur det kommer att bli med privata servrar. (eller vet nån? (vet, inte gissar/spekulerar))

Tänk också på att 1.8 inte är den slutliga biome koden. Notch har sagt att den redan kommer ändras en hel del ytterligare till 1.9. Dvs att det vore dumt att storsatsa på en ny "permanent" värld ännu på ett tag iaf - men på nåt sätt vill man ju in o leka.
läs sista stycket en gång till OM, var ju det jag skrev fast utan versionnamn.
Men ja, vi röstar för en lekvärld. :)
Vill få uppleva sånna där hav. Fast, får man bygga i hav blir det för enkelt med mob-maskiner. ;)
 
Tillbaka
Topp