Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Arazand

Aktiv medlem
Tja.

Tänkte fråga om det är något folk saknar i statensbutik?

Tänk på saker som finns i spelet, men som inte går att få ta på vanligtviss.
Jag tänker då på exempelvis saker som finns i nether eller inte går att odla/crafta på vanligt sätt.

Jag känner att jag skulle vilja kunna köpa:
- Mossy cobblestone
- Netherrack(Netherstone)
- Löv
 
Mossy går ju att få tag i på servern så den tycker jag inte att man kan köpa, utan det blir mer en lyxgrej om man faktist har det.
Men Netherrack kan jag hålla med om.

Löv tycker jag garanterat att staten ska sälja, dessutom ganska billigt eftersom det försvinner väldigt lätt om man bygger fel och inte kan plockas upp om man felplacerar det.
Då kan man äntligen göra sina häftiga trädskulpturer, buskar eller annat häftigt med löv!

Möjligtvis Web också, kan användas till något häftigt. (Går väl inte att få tag i heller?)

Edit:
Chain armour? (Chain helmet, chestplate, leggings & boots)
Snuskigt dyrt! Så kan man få se lite rik ut också :D
 
Bullfisk sa:
Mossy går ju att få tag i på servern så den tycker jag inte att man kan köpa, utan det blir mer en lyxgrej om man faktist har det.

Håller med men det är relativt svårhittat, förutsatt att de kan ta slut kan staten ta in mer om det behövs. Tanken var att det skulle vara dyrare att handla det av staten än via player handel. :)
 
Alla typer av löv! 1-2c styck, köpes stackvis!
sen säljer staten tillräckligt...


dock mycket mer att sälja!
borde kunna sälja alla varor!

Cobble stone/sand/dirt - sell 64 for 1c
 
ponta_008 sa:
Alla typer av löv! 1-2c styck, köpes stackvis!
sen säljer staten tillräckligt...


dock mycket mer att sälja!
borde kunna sälja alla varor!

Cobble stone/sand/dirt - sell 64 for 1c

Det håller jag inte med om faktist.
Då skulle det bara bli så att folk farmar upp och sabbar kartan för att sälja det till staten och tjäna pengar.
Dessutom så motiverar det dig kanske att bygga någonting om du har några kistor med dirt, cobble eller sand liggandes.
Nuff said :)
 
Bullfisk sa:
Det håller jag inte med om faktist.
Då skulle det bara bli så att folk farmar upp och sabbar kartan för att sälja det till staten och tjäna pengar.
Dessutom så motiverar det dig kanske att bygga någonting om du har några kistor med dirt, cobble eller sand liggandes.
Nuff said :)

+1
 
Bullfisk sa:
Det håller jag inte med om faktist.
Då skulle det bara bli så att folk farmar upp och sabbar kartan för att sälja det till staten och tjäna pengar.
Dessutom så motiverar det dig kanske att bygga någonting om du har några kistor med dirt, cobble eller sand liggandes.
Nuff said :)

+1

Dessutom var väl frågan vad vi vill att man skall kunna KÖPA av staten, inte sälja till. Det är ju en helt annan fråga. Dock kan jag nog tycka att det finns lite mer som staten borde köpa. Är svårt att tjäna c om man inte är villig och gallopera runt hela kartan och försöka hitta grisar och kossor.

Plus att frugan blir så sur på mig när jag bonkar grisar/kossor, djurvän som hon är :)
 
Slite62 sa:
Plus att frugan blir så sur på mig när jag bonkar grisar/kossor, djurvän som hon är :)
Fiska.
Det brukar till å med djurvänner gå med på.
Tråkigare än att jaga djur, men ger mer stålars.

Gick det förresten att hitta lera lätt? annars kanske lera/tegel till ett relativt dyrt pris, skulle vara något för staten att sälja.
 
SoreBeard sa:
Slite62 sa:
Plus att frugan blir så sur på mig när jag bonkar grisar/kossor, djurvän som hon är :)
Fiska.
Det brukar till å med djurvänner gå med på.
Tråkigare än att jaga djur, men ger mer stålars.

Gick det förresten att hitta lera lätt? annars kanske lera/tegel till ett relativt dyrt pris, skulle vara något för staten att sälja.

Ger det verkligen mer? Går inte fiskespön sönder, och ny string kostar ju att köpa :)

Fast fiska skulle hustrun gå med på :)
 
Slite62 sa:
SoreBeard sa:
Slite62 sa:
Plus att frugan blir så sur på mig när jag bonkar grisar/kossor, djurvän som hon är :)
Fiska.
Det brukar till å med djurvänner gå med på.
Tråkigare än att jaga djur, men ger mer stålars.

Gick det förresten att hitta lera lätt? annars kanske lera/tegel till ett relativt dyrt pris, skulle vara något för staten att sälja.

Ger det verkligen mer? Går inte fiskespön sönder, och ny string kostar ju att köpa :)

Fast fiska skulle hustrun gå med på :)

Skriv inte ut exploits sådär. Varning utdelad. /Admin
 
Att inte kött/fisk etc stackar är bara töntigt och förstör inlevelsen i sims spelet.
När man kan bära 64st jävla stenar men bara en köttbit är ganska idiotiskt.
Då servern inte är något Survival så känns det ganska dumt att inte ha stackable.

Granis borde lägga in stackable, där allt kan stackas. Han kan själv sätta vad som stackas och mängd. Dock är nackdelen att man måste skriva /stackable varje gång man vill stacka något. Dvs, lägg allt kött/fisk etc som du ska stacka i inv och skriv det.
 
hamzta sa:
Att inte kött/fisk etc stackar är bara töntigt och förstör inlevelsen i sims spelet.
När man kan bära 64st jävla stenar men bara en köttbit är ganska idiotiskt.
Då servern inte är något Survival så känns det ganska dumt att inte ha stackable.

Granis borde lägga in stackable, där allt kan stackas. Han kan själv sätta vad som stackas och mängd. Dock är nackdelen att man måste skriva /stackable varje gång man vill stacka något. Dvs, lägg allt kött/fisk etc som du ska stacka i inv och skriv det.
Eller så står man ut. :)
*EDIT* jag skriva dumt.
 
fisk och kött är medvetet att det inte går att stacka. Han kan ställa in så de stackas via ett av de plugins som används dock räknar han det som exploit då det från början inte går att stacka dessa saker. och då blir det ett brott mot reglerna för servern och man riskerar att bli bannad från serven.
 
Kronans sa:
fisk och kött är medvetet att det inte går att stacka. Han kan ställa in så de stackas via ett av de plugins som används dock räknar han det som exploit då det från början inte går att stacka dessa saker. och då blir det ett brott mot reglerna för servern och man riskerar att bli bannad från serven.

Ganska dumt.
Varför ska man inte få stacka kött? Det är ju ingen som använder det då man fortf inte tar någon skada?
Känns lönlöst att använda upp 56 platser eller hur många man nu har i sitt inventory för att kunna sälja sitt kött till "staten"

Ni kör med plugins för massa annat som inte finns med vanligtvis, men för att stacka kött så, då blir det Exploit på direkten!

Det enda skälet till att man inte kan stacka det är för Singleplayer/SURVIVAL MP, då man tar skada av fienden och inte ska kunna ha 50st i handen och kunna äta kött konstant, utan man har ju då en penalty, att inte kunna bära så många. Vilket gör Singleplayer/Survival mer intressant och samtidigt dramatiskt.
Men vi har väl inga mobs på servern? Eller skada? Så då finns det ju ingen mening till att inte kunna stacka köttet..?
 
Dock avsikt att återinföra mobs med skada. Så varför lägga in en mod som sen ska tas bort. :p

Långt OT dock.
Om ryggsäckar kommer så får staten gärna sälja sådana förresten. ;)
 
SoreBeard sa:
Dock avsikt att återinföra mobs med skada. Så varför lägga in en mod som sen ska tas bort. :p

Långt OT dock.
Om ryggsäckar kommer så får staten gärna sälja sådana förresten. ;)

Jag tvivlar på att mobs nånsin kommer bli aktiverade på denna server!
 
Okej, on topic nu. Finns pm och/starta ny tråd, håll den diskussionen där. :geek:
Så vad vill folk kunna köpa av staten?
 
Nu kan man köpa:
Netherrack
Leaves
Snow

Finns i en källare nära dig.. :cool:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp