Devlas

Aktiv medlem
Har tänkt lite på eftersom servern växer mer och mer..

Varför inte slå upp en hemsida där man kan lägga till att nya poster i forumet är lagda dom senaste 20 eller nåt `?
Sen att man kan lägga nyheter på första sidan vila projekt som är på gång med mer och även kanske en lite irc modul så man kan komma in till irc via hemsidan :D

Nja lite tankar bara men men hoppas att dom kan genomföras
 
Ja men folk vad jag har lärt mig som som admin på olika forum i spel världen så har det alltid lockat folk att dom t.ex kan se lite bilder med mer på en start sida och sådant..

Men som sagt vill man ha ett forum enbart så e det klart man ska få ha detta... va enbart en idé
 
Själv är jag mer intresserad av information än lull-lull och det är förmodligen därför jag är totalt värdelös på allt som har med design att göra..? :twisted:

Med det sagt är jag dock inte helt omöjlig att mottaga hjälp om det är någon som kan gå från ide till verkstad och visa hur det skulle kunna se ut! :cool:
 
Do it I say!
Någon lär ju tycka det är kul med css och allt vad det heter? :twisted:
 
Tänkte höra om det är nån som har knåpat lite på detta med hemsida?
Skulle vara kul ifall nån är intresserad och/eller har börjat nåt, så kan man kanske sammarbeta?

Om inte, så gör jag det. :cool:
 
Mitt bidrag.
Färger, text, språk osv är inte skrivet i sten.
Alla bilder/reklam är bara för utfyllnad, samma gäller texten.
(obs stor bild, 530 kb, 1920x1080)

 
ZENdog sa:
Mitt bidrag.
Färger, text, språk osv är inte skrivet i sten.
Alla bilder/reklam är bara för utfyllnad, samma gäller texten.
(obs stor bild, 530 kb, 1920x1080)


haha gillar att min oändliga boost kom med haha :D
 
Ser najs ut ZENdog! :cool:

Dock har jag nu bestämt mig för att vi struntar i hemsida. Istället behövs det någon som putsar fram ett phpBB-tema!
Hade vart riktigt kul med lite minecraft-stuk över det hela och om det inte blir för plottrigt kanske en bakgrundsbild från nåt fint (myskoxes luftballong?) som byggts på servern. :)

Och självfallet en snyggare header än den blåa phpBB-standard.. med hostname man ska connecta till :twisted:


Är det någon som känner sig manad? ClowneN har börjat lite men det är mycket som ska göras så fler kockar i soppan skulle uppskattas!

edit; forumet/serverns hostname kommer också bytas till (www.)xtralarge.se inom kort.
 
Hade man varit väldigt ambitiös hade man ju kunnat ha en omröstning om vilken/vilka byggnader som ska vara på bakgrunden! =)
 
granis sa:
Ser najs ut ZENdog! :cool:

Dock har jag nu bestämt mig för att vi struntar i hemsida. Istället behövs det någon som putsar fram ett phpBB-tema!
Hade vart riktigt kul med lite minecraft-stuk över det hela och om det inte blir för plottrigt kanske en bakgrundsbild från nåt fint (myskoxes luftballong?) som byggts på servern. :)


Yepp, vi pratade om det, tycker också det är bästa lösningen.
 
Jag gav det ett försök men som sagt så är jag inte speciellt kunnig på att göra teman så det gick inget vidare för mig :D

Men hoppas någon som kan sina saker gör ett försök och kanske kan fixa ett snyggt tema :)
Behöver ju inte vara något avancerat :)
 
Tillbaka
Topp