CapitainRex

Känd medlem
xllmovie1ogobanner.jpg
<= Inte färdig!
Tjena! :D
Eftersom det talats flera gånger om en film om XtraLarge men det aldrig blivit något av det så tycker jag nu att vi ska satsa fullt på det! Jag söker nu efter hjälp & idéer!

Vad vi behöver (åtminstone, finns säkert mer):
* Saker som ska filmas.
* (Hur ska jag förklara detta) "Stil", lite svårt att förklara; men, hurdan ska filmen vara? Ska den följa en story eller vara någon sorts uppvisning av alla byggen på XL? Vad tycker ni?

* The Music is playin'! Ja, varje film har väl musik? Från den minsta till den största Hollywood-Blockbustern! :D
Ska vi göra musiken själva eller ta något färdigt (Royalty-Free, kanske?)

MER KOMMER! STAY TUNED!
Drop a comment below so that I know you're still alive! :cool:
 
CapitainRex sa:
* The Music is playin'! Ja, varje film har väl musik? Från den minsta till den största Hollywood-Blockbustern! :D
Ska vi göra musiken själva eller ta något färdigt (Royalty-Free, kanske?)
Jo vi tar Clownens sång eller så gör vil en ny XL låt. En sån vill jag vara med att göra.
CapitainRex sa:
Vad vi behöver (åtminstone, finns säkert mer):
* Saker som ska filmas.
* (Hur ska jag förklara detta) "Stil", lite svårt att förklara; men, hurdan ska filmen vara? Ska den följa en story eller vara någon sorts uppvisning av alla byggen på XL? Vad tycker ni?
Jo jag tycker att det ska vara en kort film (Kanke 40 sek) lite som en trailer sen kanke vi kan göra en lite längre film också. Och vi filmar bara coola, viktiga och snygga saker.
Kanke pvp arenan, Xtraville, Charming, Marknaden (Systemet som vi använder), och lite andra städer.
Och detta är bara 4 av hundratals saker. Men om vi ska göra en film på 40 sekunder får vi nog bara platts med kanke 25 grejjer. Aja, en jätte kul ide som ska tas tag i!
 
Ett tips för att få det att blir lite mer åt minecraft hållet så skulle jag rekommendera att man använder noteblocks för att skapa någon sorts musik till filmen/trailern :)
 
HydeX91 sa:
Ett tips för att få det att blir lite mer åt minecraft hållet så skulle jag rekommendera att man använder noteblocks för att skapa någon sorts musik till filmen/trailern :)
Ja noteblocks blir bra! Det får Sweet fixa om han vill.
 
Det här håller ju på att bli awesome! :D
Fortsätt med era awesome idèer så blir det här något riktigt coolt! :cool:
 
Okej, Ge förslag på vad vi ska filma.
Sen röstar vi fram det bästa förslaget.
Lägg till förslag på listan.

Förslag:
Marknaden
Xtraville
Hungergames (Finns dom kvar, varför spelar ingen det längre?)
Charming
PvP Arenan
 
mineskill1 sa:
Okej, Ge förslag på vad vi ska filma.
Sen röstar vi fram det bästa förslaget.
Lägg till förslag på listan.

Förslag:
Marknaden
Xtraville
Hungergames (Finns dom kvar, varför spelar ingen det längre?)
Charming
PvP Arenan

Glöm inte mina statyer ;O
 
Okej, Ge förslag på vad vi ska filma.
Sen röstar vi fram det bästa förslaget.
Lägg till förslag på listan.

Förslag:
Marknaden
Xtraville
Hungergames (Finns dom kvar, varför spelar ingen det längre?)
Charming
PvP Arenan
Skonulfs statyer
Lagunen
Tivoli
 
Som heders Lagunare så måste ju Lagunen vara med! Jag är säker att jag får åtminstone Niklas' och Die's röstar här! ;)
 
Vem tar hand om vad, då?
Själv kan jag bära ansvaret för editering, inspelning och musik. Säkert annat också! :D Är inte bäst på musik men har nog gjort några låtar!
Vilken stils musik ska vi ha då, tycker ni? Nån sorsts orchestral soundtrack eller vad? Själv tycker jag att vi kunde blanda lite smått och gott! ;)

Vad kan ni? Hjälpa till med något av de ovannämnda eller något annat!
Drop a comment below so that I know that you're still alive! :cool:
 
Tillbaka
Topp