niklaaas1998 sa:
Älskar den :D Fast gillar inte det svarta när det börjar :3
Du menar det svarta på kanterna i delen där kameran faller ner mot Xtraville? Beror på renderdistancen. Hade på far men det räckte tydligen inte och dit far inte räcks blir det ju svart (på natt). Ska prova filma om det med renderdistance extreme som finns i optifine. ;)
 
CapitainRex sa:
Hejs svejs! Version 3 av introt gjort. Ska ännu finslipa det till en version 4 (musiken är inte ännu fastställd + små grafikbuggar + era idéer) men till 4:an behöver jag er hjälp! Kommentera på YouTube eller här i tråden! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=-NbZFZmX ... e=youtu.be
Tack!
Jag gillar det skarpt!

Woot aboot; Panorerar nedåt från månen -> Zoomar ut och visar Xtraville från där bilden är tagen med texten "Xtralarge The Movie"?
Då slipper man klippet från panoreringen till den "ramlande bilden".

Kanonbra jobbat, keep it up!
 
mineskill1 sa:
CapitainRex sa:
Hejs svejs! Version 3 av introt gjort. Ska ännu finslipa det till en version 4 (musiken är inte ännu fastställd + små grafikbuggar + era idéer) men till 4:an behöver jag er hjälp! Kommentera på YouTube eller här i tråden! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=-NbZFZmX ... e=youtu.be
Tack!
Eftersom texten är vit så synns den inte så bra på månen, Kanke bara är jag som är för petig.
Man hinner ju se den ändå när den kommer under månen, jag tycker det är bra
 
getninjaN sa:
CapitainRex sa:
Hejs svejs! Version 3 av introt gjort. Ska ännu finslipa det till en version 4 (musiken är inte ännu fastställd + små grafikbuggar + era idéer) men till 4:an behöver jag er hjälp! Kommentera på YouTube eller här i tråden! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=-NbZFZmX ... e=youtu.be
Tack!
Jag gillar det skarpt!

Woot aboot; Panorerar nedåt från månen -> Zoomar ut och visar Xtraville från där bilden är tagen med texten "Xtralarge The Movie"?
Då slipper man klippet från panoreringen till den "ramlande bilden".

Kanonbra jobbat, keep it up!
Testing it! ;)
 
jag tycker vi ska ha humor med på ett hörn..
- filmen startar, zoomar in på ett litet litet trähus
- musiken tystnar, dörren slås upp och ut väller alla medlemmar i xtralarge ut i vida världen :D
- sevärdigheter å dylikt visas

:D

kan gärna komma förbi å filma mitt område, bara flyga över i all hast ifall mitt område duger förståss:
map/#/11555/64/-3125/-2/0/0
 
MiLKASKi sa:
jag tycker vi ska ha humor med på ett hörn..
- filmen startar, zoomar in på ett litet litet trähus
- musiken tystnar, dörren slås upp och ut väller alla medlemmar i xtralarge ut i vida världen :D
- sevärdigheter å dylikt visas

:D

kan gärna komma förbi å filma mitt område, bara flyga över i all hast ifall mitt område duger förståss:
map/#/11555/64/-3125/-2/0/0
Vore jättekul! Bara att man säger till gott om i förväg så att så många som möjligt kommer med! :D
 
MiLKASKi sa:
jag tycker vi ska ha humor med på ett hörn..
- filmen startar, zoomar in på ett litet litet trähus
- musiken tystnar, dörren slås upp och ut väller alla medlemmar i xtralarge ut i vida världen :D
- sevärdigheter å dylikt visas

:D

kan gärna komma förbi å filma mitt område, bara flyga över i all hast ifall mitt område duger förståss:
map/#/11555/64/-3125/-2/0/0
Såklart det duger! :D
 
Skriv gärna här på forumet om ni ska filma medlemmarna, så att så många som möjligt kan vara med.
 
@ Zinga & mineskill1
Ja! Det gör vi! Försöker iaf... ;)

@fyodisco
Jo, jag erkänner, ganska otydligt förklarat. Har ju kommit nya förslag helatiden! (fast det är bra :D ) Skriver det här på mobilen så jag sätter en detaljerad beskrivning om vad som hånder/vart vi är i produktionen när jag sätter på datorn.

Så vänta någon timme eller två, detaljerat kommer riktigt strax! ;)
 
Okay! :D Nu ska vi alltså ha en sammanfattning på allt som vi har! Ni kan också notera att jag är ganska så glömsk; speciellt när jag ska sammanfatta någonting; så vissa saker kan ha glömts. ;)

*Introt, ska nog ännu komma en fjärde version med små fixningar & ninjaN's fina nya idé!, men annars är det ganska långt klart!

*Filmens struktur. Samma problem för mig igen. Förklara det här. Förra gången skrev jag "Stil". Anyways, ni vet vad jag menar. Vi har fått förslag att inkludera humor, men samtidigt hålla det ganska så seriöst (om jag förstått rätt, gör gärna korrektioner om ni har...) Längden har jag o andra sidan INGEN aning om... :? Vad ska den vara? Troligtvis så vet vi ju inte riktigt. Beror ju helt på hur mycket vi har att filma o sånt. Tror jag... igen... xD

*Scener. Här behöver vi ännu också hjälp! Vad ska filmas?!! :D Lite har ju redan gjorts (Skonulfs statysamling och lite av XtraVille) men mycket kvar! ;)

*Vem gör vad? Det är en bra fråga. Nu kommer en lista på personer och saker jag förstått att de vill göra. GÖR KORREKTIONER SÅ SNABBT NI KAN!

*Kamera: CapitainRex, niklaaas1998, fyodisco, [andra? Vem isåfall?]
*Musik [Ett stort frågetecken för mig. Vem av oss? Om ingen så kan vi ju ta in Royalty-Free Musik eller fråga av kompositörer/artister lov att få använda deras musik.]
*Editering CapitainRex [Andra?]
(*Story) Sätter det inom parentes för att jag inte vet om vi ska ha en över huvudtaget. Annars blir det ju utan story, mer som en showcase. Men, om vi har story, vem tar hand om den?
*Nu är jag glömsk. Jupp, nu kommer jag inte ihåg mer saker som det behövs människor till; men jag ber om förlåtelse, det finns säkert en massa ännu!

*Folkmassan som springer ut ur dörren! MiLKASKi's idé,
jag tycker vi ska ha humor med på ett hörn..
- filmen startar, zoomar in på ett litet litet trähus
- musiken tystnar, dörren slås upp och ut väller alla medlemmar i xtralarge ut i vida världen
Vad tycker ni om den + Alla andra idéer som vi fått? Och min glömska lista... xD mmm, Vi har nog ännu kvar att göra! ;)
Ännu en gång, Gör gärna korrektioner så vi får det här klart o rätt!
 
Tillbaka
Topp