CapitainRex sa:
(*Story) Sätter det inom parentes för att jag inte vet om vi ska ha en över huvudtaget. Annars blir det ju utan story, mer som en showcase. Men, om vi har story, vem tar hand om den?
om vi nu ska köra min idé med att att springa ut ur ett litet trähus så kan man ju inleda filmen med:
-att man hör minecraft ljuden
-allt är frid å fröjd
-solen skiner, molnen rör sig sakta
-klipper till huset
-man hör dance/trance innefrån huset (tyst å avlägset som om grannarna-har-party-kind-of-way)
-plötsligt tystnar musiken och dörren slås upp samtidigt som volymen på låten som spelades maxas och i takt med de så väller alla ut
-kameran åker upp i luften och ser alla minecraft-gubbar välla ut till minecraft-världens alla hörn
-fade:ar ut bilden och Xtralarge logga kommer upp
-let the showcase begin :)

mineskill1 sa:
Kan jag få bygga trähuset?
tanken är att huset ska vara så litet och noobigt som de bara går, typ start byggnaden som vi alla gjorde när vi tog våra första kliv i minecraft, basic trä som väggar och dörr, därimot innandömmet måste vara stort iomed att vi ska rymma alla som vill vara med :D sen blir de ett led å så löper vi alla ut när camera-mannen ger klartecken :D
 
Säkert att det måste vara stort invändigt?

Borde det inte funka att ha ett hål i taket som alla hoppar ner i för att trycka in alla på liten yta, och sen stänger man igen hålet innan man filmar?

Låter kul iaf :)
 
Okay, jag bygger ett noobigt trähus med platts för många många spelare.
Jag lägger senare upp Coords för bygget.
 
milkaskis idéer är ju jätte bra, tycker att vi kan åtminstånde utgå från dom. Men skulle de va introt eller? Om det är nåt som vi är osäkra på så är det ju bara att improvisera, blire inte bra så gör man om.

Längden på videon tycker jag ska va max 4-5min, men gärna strax över tre min.
 
fyodisco sa:
milkaskis idéer är ju jätte bra, tycker att vi kan åtminstånde utgå från dom. Men skulle de va introt eller? Om det är nåt som vi är osäkra på så är det ju bara att improvisera, blire inte bra så gör man om.

Längden på videon tycker jag ska va max 4-5min, men gärna strax över tre min.
Vi kan ju skippa introt jag gjort/gör och ta Milaski's idé. Vad tycker ni då?
 
tanken är att huset ska vara så litet och noobigt som de bara går, typ start byggnaden som vi alla gjorde när vi tog våra första kliv i minecraft, basic trä som väggar och dörr, därimot innandömmet måste vara stort iomed att vi ska rymma alla som vill vara med :D sen blir de ett led å så löper vi alla ut när camera-mannen ger klartecken :D


Vadå noobit trähus! Jag byggde en pyramid som var så stor att den dödade halva öknen den stod i (i gamla biomes) :cool:

Sen gjorde jag en massa andra saker som jag har bilder på här!

godkanda/hippiemarcus-t1964.html

btw skulle det vara nice om mitt och lucpels slott skulle kunna komma med :)

map_terranova/#/-3863/64/-854/-1/0/0
 
Michaelo90 sa:
Säkert att det måste vara stort invändigt?

Borde det inte funka att ha ett hål i taket som alla hoppar ner i för att trycka in alla på liten yta, och sen stänger man igen hålet innan man filmar?

Låter kul iaf :)
Jag tror att det borde funka, jag har gjort det med mobs iaf och det funkar perfekt :D
 
spännande, hur går planeringen? ska de bestämmas ett datum för inspelning etc så att folk kan boka in å dyka upp i god tid :D
 
MiLKASKi sa:
spännande, hur går planeringen? ska de bestämmas ett datum för inspelning etc så att folk kan boka in å dyka upp i god tid :D
Aa, datum kommer snart, ska kolla lite... Vilka tider skulle passa er här på XL?
Mig borde nästan vilken tid som helst passa! ;)
 
Tillbaka
Topp