Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Emptyanton sa:
Så man får inte liksom gräva en tunnel, och sen slå sönder taket? det blir ju samma sak som om man gräver sig uppifrån och ner...

Nu förstår jag inte, vad har detta med pixelart att göra? Om du gör detta på någon annans bygge och inte reparerar skadan så bryter du emot reglerna, ja.
 
Emptyanton sa:
Pixelart är en gruva.

Nej, det är en utgrävning till ett byggnadsprojekt.
Att du får behålla material du hittar innebär inte att det är en gruva. :p

Läs själv:
viewtopic.php?f=11&t=557
viewtopic.php?f=2&t=568

Samt vad har det med saken att göra?
Jag och en server-kompis har en gruva där vi har lite olika projekt på gång, det är därför ok för dig att komma dit och gräva i våra väggar för att vi kallar det för gruva? :?
 
Jag har både grävt Sten och mineraler där. Men det borde vara många som ska bli bannade med tanke på att det är många som har grävt tunnlar och gångar överallt och inte så kallade hyvlat ner.
 
Zandes sa:
Jag har både grävt Sten och mineraler där. Men det borde vara många som ska bli bannade med tanke på att det är många som har grävt tunnlar och gångar överallt och inte så kallade hyvlat ner.

Detta är något som sagt jag kan ha fel om. Men klagomålen man hört i chatten antyder att en del skulle vilja införa detta som en regel, men om det är så eller ej vet jag inte.
 
Men var kan man hitta rättvisan? Folk få varningar för att man hällt vatten i stan fler gånger och sånt. Jag få huvudet avhugget för ett misstag
 
Du fanns inte tillgängligt vid upptäckten av regelbrottet. Du kunde kollat vad det var du högg ner men gick istället vidare, det fanns som sagt spår där uppe, och slår man genom taket kan man ENKELT gå upp och kolla, var är jag och vad finns här. Sen laga genom att sätta ner guldblocket och spårbiten som försvann. Det tar 30 sekunder att kolla, är man osäker, prata med admin och diskutera saken där.

Sen finns bara guld naturligt mellan nivå 0 och 32, kolla med F3, är du över nivå 32(y) så är det antagligen ett placerat block. Alla har verktygen att kolla sådant, varför inte göra det?

PS. Vet inte vilken nivå spåret ligger på. Men det finns andra sätt att kolla det, självklart ska du inte fråga varje gång du hittar material men det är oftast enkelt att kolla saken själv.
 
Arazand sa:
Emptyanton sa:
Pixelart är en gruva.

Nej, det är en utgrävning till ett byggnadsprojekt.
Att du får behålla material du hittar innebär inte att det är en gruva. :p

Läs själv:
viewtopic.php?f=11&t=557
viewtopic.php?f=2&t=568

Samt vad har det med saken att göra?
Jag och en server-kompis har en gruva där vi har lite olika projekt på gång, det är därför ok för dig att komma dit och gräva i våra väggar för att vi kallar det för gruva? :?
Nej, för det är eran gruva..
 
Detta tycker jag nästan bara är fjantigt, alla gör väl misstag? och ni gav inte någon varning först heller...
 
Jag vill bara säga att jag är ingen robot som gör allt perfekt och är perfekt och jag vet att jag har gjort fel men jag tycker det är att ta i med en permabann. Folk får andra chanser i rätten oxå
 
Emptyanton sa:
Detta tycker jag nästan bara är fjantigt, alla gör väl misstag? och ni gav inte någon varning först heller...

Vår server har haft samma regler sen september och det har, tro det eller ej, gått bra!
Apropå varning så läser man faktiskt reglerna redan innan man registerar sig, det är väl en varning god som någon.
 
Får väll beskriva reglerna lite bättre då fär alla kanske inte förstår. och som jag har sagt alla gör mistag. För alla är inte perfekta robbotar
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp