DaggmaskX

Aktiv medlem
Tja, nu har jag läst igenom många av de ansökningar som gjorts på senaste tiden och insett att folk behöver skriva något sådant här "Hej jag heter Martin är 16 år, gillar minecraft, fuskar inte" för att bli accepterad... Kanske dags att sätta högre ansökningskrav, då ni bara spottar ut banns för tillfället! Kanske har något med det att göra? Jag ser en koppling iallafall :)
Ha de trevligt
//DaggmaskX
 
Tar gärna emot lite mer konkreta tips på vad som skulle höja standarden på godkända ansökningar, och då tänker jag inte ens kommentera "länka din facebook"-förslag. :twisted:

Inte heller "visa upp vad du byggt" var ju ett bra sätt, eftersom vi inte strävar efter att bli en voxelbox-kopia utan välkomnar även de som är i starten av sin "bygga snyggt"-karriär.

Det enda vi tittar på nu är i princip ålder och bans, sen agerar vi utefter det.

De flesta som blir bannade på senaste tid är ju inte registrerade/godkända medlemmar, utan gäster som totalt ignorerar våra regler (som står på skyltar, om man nu missat hemsidan först)
 
granis sa:
Det enda vi tittar på nu är i princip ålder och bans, sen agerar vi utefter det.
De senaste som blivit accepterade är 8( då var jag ute i skogen och lekte med pinnar )år!
Ni skulle kanske kunna få de att skriva lite mera om sig själva, då det visar mogenhet, och inte bara "Övrig info om dig själv" : Jag gillar Minecraft.
Ni skulle kunna ta bort själva ansökningsformen som man måste gå efter, att folk faktist måste tänka lite själva vad som kanske kan bedömas som viktigt att skriva.
Även kolla om de har varit aktiva på andra servrar, om de är aktiva på forumet eller något så enkelt som om de är aktiva på servern.

//DaggmaskX
 
få se nu, hur tänkte du nu? Hur ska vi se om de är aktiva på i forumet och servern utan att invita dom?

de flesta av de vi bannar är gäster , de har inte ens bemödat sig med en ansökan utan tar sig en tur runt spawn och sedan flyger de (generalisering jag vet).

Och av erfarenhet från tidigare försök med annan variant av ansökningar så är de lika ineffektiva/ effektiva på att sålla bort folk. Är vi för "hårda" vill ingen söka hit och då blir det väldigt tråkigt att spela, är vi för snälla så får vi hit en del fuskare. Då ser jag hellre att vi admins får jobba lite mer än att vi alla ska ha tråkigt
 
bigsteffe sa:
få se nu, hur tänkte du nu? Hur ska vi se om de är aktiva på i forumet och servern utan att invita dom?

de flesta av de vi bannar är gäster , de har inte ens bemödat sig med en ansökan utan tar sig en tur runt spawn och sedan flyger de (generalisering jag vet).

Och av erfarenhet från tidigare försök med annan variant av ansökningar så är de lika ineffektiva/ effektiva på att sålla bort folk. Är vi för "hårda" vill ingen söka hit och då blir det väldigt tråkigt att spela, är vi för snälla så får vi hit en del fuskare. Då ser jag hellre att vi admins får jobba lite mer än att vi alla ska ha tråkigt

Skulle kunna vara hårdare krav på ansökningarna...
 
Men faktum kvarstår att kanske upp till 95% eller mer av de som blir bannade är gäster , vilket ger vid handen att vi skulle kunna ha stenhårda ansökningskrav och likväl banna lika många som idag. Så jag ser inte vitsen med hårdare krav.

Tittade just igenom bann tråden , mindre än 2 av 20 senaste tiden är reggade spelare resten är gäster
 
Ett alternativ är ju att inte tillåta gäster in på servern. Dock tycker jag det är en kul grej, att man kan få inspektera servern innan man bemödar sig med en registrering..
 
granis sa:
Ett alternativ är ju att inte tillåta gäster in på servern. Dock tycker jag det är en kul grej, att man kan få inspektera servern innan man bemödar sig med en registrering..

Jag håller verkligen med, jag skulle nog inte ha sökt till servern om jag inte fick kolla runt innan - nu är ju jag lite präktig så jag hade verkligen läst igenom reglerna innan.

Många bans verkar ju vara folk som helt enkelt inte läst reglerna och därmed blir bannade på en gång när de flyger runt i spawn (eller i närheten).

Om det var möjligt att skilja på registrerade/godkända användare och gäster så skulle gäster kunna hamna i ett förrum med en liten hinderbana som kräver att du antingen flyger ut (=> ban) eller att du läser reglerna och medföljande ledtrådar och tar dig ut legalt med en fet sista dörr ut i friheten som en EULA ("Genom att öppna dörren till den fria världen godkänner du reglerna och lovar att hålla dig till dom" - typ).

(jag är gärna med och designar ett sådant rum)

/tsr
 
tsr003 sa:
Om det var möjligt att skilja på registrerade/godkända användare och gäster så skulle gäster kunna hamna i ett förrum med en liten hinderbana som kräver att du antingen flyger ut (=> ban) eller att du läser reglerna och medföljande ledtrådar och tar dig ut legalt med en fet sista dörr ut i friheten som en EULA ("Genom att öppna dörren till den fria världen godkänner du reglerna och lovar att hålla dig till dom" - typ).

(jag är gärna med och designar ett sådant rum)

/tsr
+1
 
DaggmaskX sa:
tsr003 sa:
Om det var möjligt att skilja på registrerade/godkända användare och gäster så skulle gäster kunna hamna i ett förrum med en liten hinderbana som kräver att du antingen flyger ut (=> ban) eller att du läser reglerna och medföljande ledtrådar och tar dig ut legalt med en fet sista dörr ut i friheten som en EULA ("Genom att öppna dörren till den fria världen godkänner du reglerna och lovar att hålla dig till dom" - typ).

(jag är gärna med och designar ett sådant rum)

/tsr
+1

+1
 
LoneWolfX sa:
DaggmaskX sa:
tsr003 sa:
Om det var möjligt att skilja på registrerade/godkända användare och gäster så skulle gäster kunna hamna i ett förrum med en liten hinderbana som kräver att du antingen flyger ut (=> ban) eller att du läser reglerna och medföljande ledtrådar och tar dig ut legalt med en fet sista dörr ut i friheten som en EULA ("Genom att öppna dörren till den fria världen godkänner du reglerna och lovar att hålla dig till dom" - typ).

(jag är gärna med och designar ett sådant rum)

/tsr
+1

+1

+2(3)
 
Så vi har det nu och tsr003 sätt, vad är skillnaden? Man godkänner reglerna vid båda? :S

Ska inte vara värsta hinderbanan bara för att man är korkad och flyger. Simpelt ska det vara med en tvist så som vi har det nu.

Sedan vill vi att gäster kan ta sig en kik på servern innan om dom vill och inte tvingas registrera sig direkt.
 
ClowneN sa:
Så vi har det nu och tsr003 sätt, vad är skillnaden? Man godkänner reglerna vid båda? :S

Ska inte vara värsta hinderbanan bara för att man är korkad och flyger. Simpelt ska det vara med en tvist så som vi har det nu.

Sedan vill vi att gäster kan ta sig en kik på servern innan om dom vill och inte tvingas registrera sig direkt.
Jo det är sant, men det var en rolig idé tycker jag i alla fall ;D
 
ClowneN sa:
Sedan vill vi att gäster kan ta sig en kik på servern innan om dom vill och inte tvingas registrera sig direkt.
Fast här bygger man som en hinderbana där man väljer rätt väg genom att svara på regler, vilket gör att spelarna måste ta sig tiden att gå in på forumet, och leta upp det... Detta skulle ta bort väldigt många Griefers/flymodders skulle jag tro...
 
DaggmaskX sa:
ClowneN sa:
Sedan vill vi att gäster kan ta sig en kik på servern innan om dom vill och inte tvingas registrera sig direkt.
Fast här bygger man som en hinderbana där man väljer rätt väg genom att svara på regler, vilket gör att spelarna måste ta sig tiden att gå in på forumet, och leta upp det... Detta skulle ta bort väldigt många Griefers/flymodders skulle jag tro...
Skulle ta bort väldigt många ärliga spelare med då dom inte hade orkat med den processen vilket vi förlorar på i längden. Alla som flyger idag åker direkt så inget problem alls så som jag ser det och griefers åker också dit förr eller senare och vi har inte haft många griefers alls på sista tiden.

Jag ser inget behov i en hinderbana alls. Det är krångligt nog som det är idag då massvis kommer in och skriver på IRC för att dom inte lyckas registrera sig även fast dom läst alla regler 95 gånger.
 
Jag tycker ansökningarna och dylikt fungerar så bra som de är, bara att moderatorerna har blivit oerhört mycket mer givmild mot dem som ansöker. Förut skulle moderatorerna direkt föreslå att de skriver mer om sig själva och dylikt, när ansökarna skriver "google" som svar på hur de hittade servern, och lämnar resten blankt.
Nu är det att antingen blir de godkända eller om deras ursäkt till mcbans prickar ej håller, blir de nekade.

Jag håller med trådstartaren, standarden verkar ha sänkts radikalt från dagen jag blev medlem och i dagsläget.
 
Derekerium sa:
Jag tycker ansökningarna och dylikt fungerar så bra som de är, bara att moderatorerna har blivit oerhört mycket mer givmild mot dem som ansöker. Förut skulle moderatorerna direkt föreslå att de skriver mer om sig själva och dylikt, när ansökarna skriver "google" som svar på hur de hittade servern, och lämnar resten blankt.
Nu är det att antingen blir de godkända eller om deras ursäkt till mcbans prickar ej håller, blir de nekade.

Jag håller med trådstartaren, standarden verkar ha sänkts radikalt från dagen jag blev medlem och i dagsläget.
Vad menar du med att standarden minskat? Vad hade vi innan? Jag som är admin ser ingen skillnad alls, eller jo, vi har mindre griefers numera. Vad personerna som ansöker väljer att skriva om sig själva är upp till dom men att fråga om deras livshistoria anser jag totalt ointressant i sammanhanget. Sedan hur dom hittar hit är väl en kul grej å veta men inte direkt viktigt.
 
Nja det är inte ett måste att de ska skriva mycket om sig själva men de framstår inte så värst seriösa när de knappast vill lägga in någon ansträngning i deras ansökan. Jag menar jag vet inte hur ansökningsblanketter ser ut nu, troligtvis detsamma, men när jag ansökte hit, så stod det att man gärna kan skriva en hyfsad sammanfattning om si och så.

Då tänkte jag "gärna!" och yttrade lite om mig själv så man fick en inblick av vad för typ av människa jag är. Samtidigt ville jag visa hur gärna jag ville bli medlem här, att jag faktiskt valde xtralarge just pga xtralarge, och inte bara för att det var en tillgänglig server.
Känns lite... Kanske inte så oförskämt men... Snarare som om dessa som bara såg detta och ignorerade förslaget, och skrev svaret som de ville.. Att de tog xtralarge för givet och förväntade sig att simpla svar ska ge dem en plats här hur som helst.. Som om de rykte på axlarna..

Det bör egentligen inte påverka oss som redan är medlemmar men, på något sätt påverkar det oss antar jag. Vi vet bara inte riktigt vad ännu. Kanske kan det handla om att vi som ansökte hit tidigare sökte specifikt efter en seriös server och, det möjligtvis gett oss stämmningen av att servern inte verkar så direkt seriös längre med dessa oseriösa spelare som kommer in.

Jag däremot har fortfarande hopp för servern då jag har sett hälften av gångerna tar moderatorerna an sig och frågar spelarna en kuggfråga angående om de läst reglerna eller ej.
Det uppskattas. (jag nämner detta för att man ska veta vi inte bara ser på bristerna, vi ser också det goda ni har bidragit med).
 
Tillbaka
Topp