AlcesAlcesGigas

Ny medlem
Hej! Nu var det ett tag sen jag spelade sist. Jag har sen dess glömt hur det var man kom in på servern så om någon vänlig skulle kunna skicka ett pm så skulle det vara guld värt! Tack på förhand.
 
Liten mer utvecklad fråga: Jag har inte spelat MC på nästan ett år och jag har sen sist skaffat ny dator och spelet har uppdaterats ganska mycket. Det jag skull vilja få hjälp med är hur jag kommer in på servern helt enkelt. Förklara gärna för mig som om jag vore en femåring :)
 
Hej.

Du ska ha laddat ner en helt ny startfil för minecraft. https://minecraft.net/download
Kör den så kommer du först till inloggningen. Logga in.
Nu ska du vara i launchern. Det är ett litet program där du kan välja olika versioner och lite annat.
Klicka på knappen "Edit Profile" nere till vänster.
Nu ska du ha profile editor uppe. I den finns 3st rutor med olika inställningar för olika saker. I den mittersta "Version Selection" så har du en droplist "Use version" den klickar du upp och ändrar från "Use Latest Version" till "release 1.6.4"
Nu klickar du på "Save Profile" och profile editor ska stängas.
Nu klickar du på den stora "Play" knappen nertill i mitten. Nu startar minecraft!
För att komma in på servern så klicka på multiplayer, sen på add server, i rutan serveradress skriver du xtralarge.se och sen klickar du på done. Nu ska det bara vara att dubbelklicka på texten i serverlistan så ansluter du! :)

/sm6vit
 
Tillbaka
Topp