Tottely

Medlem
Tja någon som kör någon egen liten server eller granis? Behöver hjälp med .essentials då jag inte förstår mig på permissions eller groupmanager. Någon som kan lägga upp en .yml fil och visa hur man lägger in användare i grupper. Har suttit hela natten och kollat på tutorials men förstår inte hur man ska göra då jag är ganska ny.

Använder mig av Notepad++.

Hälsningar Tobias Sjölund
 
Okej sett den innan men lite svårtolkad tycker jag. Körde simpleserver innan vilket var riktigt enkelt.

Vilka plugins kör du med?

Hälsningar Totte
 
Jag kan ha fel här men detta är vad jag tror:

Granis har jobbat hårt med att lägga upp en server, han har både lagt in plugins och skapat egna plugins, och allt har anpassats av honom till servern genom timmar av felsökning, bugfix, problemlösning osv. Med andra ord hårt jobb.

Han har nu en väldigt bra server som nyligen uppgraderats, han har även donationer varje månad av en skara spelare som betalar honom för hans hårda jobb så att vi alla kan njuta av spelet minecraft på denna servern.

Tror nog att vem som helst som har lag ner så mycket tid och pengar på att vara där granis är idag med servern, att bara ge ut all information om hans hårda jobb till nån som inte "förstår och är ganska ny på att underhålla en server" känns inte rätt. Det kan ni nog alla hålla med om.

Personligen skulle jag (istället för att fråga om han skulle dela med sig av allt hans hårda jobb så jag slipper göra det) istället visa min tacksamhet genom att säga; tack granis för att du lägger ner så många timmar så att JAG kan ha roligt i minecraft.

Har kollat igenom varenda tråd i detta forumet, och kan tyvärr säga, det finns inte många trådar där man säger "tack för att du underhåller denna servern åt oss".


Men som jag sa i början, detta är det jag tror, jag kan ju ha fel. :cool:
 
ZENdog sa:
Jag kan ha fel här men detta är vad jag tror:

Granis har jobbat hårt med att lägga upp en server, han har både lagt in plugins och skapat egna plugins, och allt har anpassats av honom till servern genom timmar av felsökning, bugfix, problemlösning osv. Med andra ord hårt jobb.

Han har nu en väldigt bra server som nyligen uppgraderats, han har även donationer varje månad av en skara spelare som betalar honom för hans hårda jobb så att vi alla kan njuta av spelet minecraft på denna servern.

Tror nog att vem som helst som har lag ner så mycket tid och pengar på att vara där granis är idag med servern, att bara ge ut all information om hans hårda jobb till nån som inte "förstår och är ganska ny på att underhålla en server" känns inte rätt. Det kan ni nog alla hålla med om.

Personligen skulle jag (istället för att fråga om han skulle dela med sig av allt hans hårda jobb så jag slipper göra det) istället visa min tacksamhet genom att säga; tack granis för att du lägger ner så många timmar så att JAG kan ha roligt i minecraft.

Har kollat igenom varenda tråd i detta forumet, och kan tyvärr säga, det finns inte många trådar där man säger "tack för att du underhåller denna servern åt oss".


Men som jag sa i början, detta är det jag tror, jag kan ju ha fel. :cool:

Kunde inte sagt det bättre själv. Kan bara göra ett tillägg SKÄMS på er det är faktiskt ganska oartigt och respektlöst att ställa dessa frågor. Jag har kanske inte sagt det rakt ur i forumet men jag har till viss del sagt det i pm till granis men nu kommer det

KANON JOBB GRANIS

Så fort lönen kommer så stoppar jag in en slant extra bara för att visa min uppskattning
 
förlåt! jag tänkte inte så långt... :(
Men även om jag skulle försöka göra en egen server men samma plugins och allt så skulle den ALDRIG bli lika bra som det här servern!
Grymt jobb granis!
 
håller med dig ZENdog... har sagt detta ett antal gånger till folk men det känns som att folk lixom tycker ... MEN DET E JU MIN SERVER JAG SKA STARTA !!! sen skiter dom i allt jobb bakom ... känns lite som man ska mata dom när dom äter med
 
Förstår inte hur ni ungdomar tänker men aja visst ni har väl rätt men en fråga är en fråga tycker den inte alls är respektlös. Tycker granis de så får han säga det själv. Att lägga in ett plugin är inte svårt men att ändra i konfigurationer är en annan sak.

Och sluta fjäska. Ska ni göra det så gör det i rätt tråd.

Hälsningar Tottely
 
Tycker att Granis ska ta detta som en komplimang då Tottely tydligen vill lära sig mer om servrar och dylikt. Granis har gjort ett trålande jobb med server och att man ställer lite frågor om hans jobb är väl inte oartigt?

bigsteffe sa:
Kan bara göra ett tillägg SKÄMS på er det är faktiskt ganska oartigt och respektlöst att ställa dessa frågor.
Vet inte riktigt vad som är oartigt och respektlöst i att fråga om en sak som man tycker är intressant.

Det tråkiga är att hela Plugins ämnet är tabu på det här forumet.

Dessutom så har Tottely varit medlem ett bra tag längre än andra medlemmar som frågat kring detta ämne så tror inte att Granis ska vara orolig för ngt.

Ursäkt att det inte finns ngn struktur i det jag skrev men så är det iaf.
 
Tabu vettehuen men jag har verkligen inte tid att svara på sådana frågor, oavsett min inställning till det eller ej så räcker tiden faktiskt inte till! :ugeek:

Bästa tipset jag kan ge är google, för det är precis så jag lärt mig allting :)
 
Det jag menade var de som försöker/vill åka räkmacka på granis bekostnad, det är inte första gången i så fall ( min egen uppfattning) , det har hänt att vissa ska starta en "konkurerande" server vill få fram info om hur de ska göra utan att behöva använda try & error metoden. Det var dessa jag riktade mig mot
 
Tycker det är jätte bra att många vill försöka sig på en bra server som xtralarge.
Men är det inte bättre att försöka göra det på egen hand i första taget?


Hade jag startat en egen server så hade jag nog i första hand vänt mig till devs av bukkit.
Är det frågor som man skulle skämmas över att fråga skaparna av bukkit (oftast frågor som är väldigt triviala saker) så hade jag nog hoppat på att söka mig till det.
Är man intresserad, så bör det inte ta lång tid innan man hittar informationen. ;)

Men nu var det så att jag trampade säkert nån på tårna genom att utrycka det jag "tror".
Ber om ursäkt för det.

För det mesta så måste man upp till bevis innan folk respekterar en litar på en.
Hade Tottely tex redan etablerat en server och bevisat att han har kämpat länge för att få det hela att fungera, och kanske kört fast, jag då hade granis kanske delat med sig av den info han sitter på, ni vet, från en server ägare till en annan. :cool:

Tror också det hade varit annorlunda ifall frågan hade skickats i ett PM, ni vet, från en server ägare till en annnan. :cool:


Sist men inte minst;

Tottely sa:
Förstår inte hur ni ungdomar tänker...

Jag blir kallad "gubbe" på mumble, så detta tar jag som en komplimang. :cool:
 
Tillbaka
Topp