beppogg

Medlem
kommer inte in varken via filen eller hemsidan minecraft.net. sidan kommer jag inte ens in på. fler med det problemet?
 
Vad tusan är det som pågår måntro?
Notch verkar ju milt sagt förvirrad han med, och han behöver nog ännu mer kaffe för denna galna kväll.

Men det verkar ju smått som om det inte bara var Minecraft som är nere enligt hans blogg, några andra sajter är nere också :/

*EDIT*
Det funkar nu! :]
 
Tryck Windowstangent R och skriv %appdata%\.minecraft
I den mappen ta bort "bin" och "resources", du kan även testa ta bort options.txt (grafik-inställningarna och keybinds)

Testa sedan logga in igen, då kommer den behöva ladda ned dessa filer på nytt.
OBS mappen "saves" har dina saves, så spelar du singleplayer ta inte bort den :!:
 
Notch vet nu att han har blivit attackerad, men han vet inte varför. Så vad han sagt på sin blogg (så som jag tar det) är att det är nu "Fuck it, whatever, de som äger servern får rätta till det där så kodar jag klart"
 
Kan vara på sin plats med en länk till Notchs blogg: http://notch.tumblr.com/

Senaste inlägget ca kl 15 idag precis som Wuzhles säger:
"The DDoS attack continues, I’ll just get back to coding, then.
DDoS stands for “Distributed Denial of Service”. Denial of Service means you occupy certain resources for a long period of time, making other people not able to use them. A real world example would be running up to the cashier at a super market and paying in small coins, counting every single one really slowly, then finding out at the end you didn’t have enough in the first place.

The “Distributed” means it’s done from a lot of places at the same time, so it’s much harder to simply deny access to the clients that do that. Usually this is done via computers infected with trojans, so people participate in this without even knowing they’re doing it.

As to why minecraft.net is being targeted, I’m not sure.

While the guys hosting my server are looking into things, I’ll get back to coding.
"
 
Kan man ej logga in på servrar för att minecraft.net är nere? Jag kommer inte in på xtralarge-servern heller.
 
unikum sa:
Kan man ej logga in på servrar för att minecraft.net är nere? Jag kommer inte in på xtralarge-servern heller.

Jag tror att minecraft.net måste vara uppe för att verifiera din inloggning ( = köpt spelet). Granis kunde spela igår när det låg nere för han var inloggad hela tiden.
 
Wuzhles sa:
MrNajsman sa:
unikum sa:
Kan man ej logga in på servrar för att minecraft.net är nere? Jag kommer inte in på xtralarge-servern heller.

Jag tror att minecraft.net måste vara uppe för att verifiera din inloggning ( = köpt spelet). Granis kunde spela igår när det låg nere för han var inloggad hela tiden.
Jag kunde köra imorse, men inte nu

Jag med ett tag men då fungerade minecraft.net tillfälligt.
Du kan tex inte starta i offline mode, välja multiplayer och skriva in xtralarge.se. För din inloggning har inte gått igenom.
Dvs inget minecraft.net = inget multiplayer, bara single player.
 
Tillbaka
Topp