Bygger du i creative?

  • Ja. hela tiden

    Röster: 3 13,0%
  • Nej. det är fusk

    Röster: 1 4,3%
  • Det har aldrig blivit av.

    Röster: 14 60,9%
  • Finns det en Creative värld?

    Röster: 1 4,3%
  • Nej, men kan tänka mig det.

    Röster: 4 17,4%

  • Totala väljare
    23

virresss

Aktiv medlem
Creative
Jag skulle sätta fjutt på creative igen, och även se att ni väljer creative istället för cubekingdome eller liknande när det gäller bra byggen.

Förklaring av nivån på creative
2 admins som är vitlistad eller 1 architect får godkänna bygget i vitlist.
Kriteria
  • Helhet (ser det godkänt ut )
    Block (tänkt på vilka block som använts)
    Mönster (hittat ett mönster)
    Form (formen bygget har)
    Djup (har bygget ett djup)
    Tanken bakom (en bild/byggnad. är det då likt)
    Energi (har det lagts mycket tid på bygget och verkligen tänkt efter om det blev bra innan de ber om att vitlistas)


Lista på förändringar jag skull vilja ha i creative
  • Vanilla creative måste fixas. (slippa client plugins om man inte vill. men behålla /Items command)
    Jag skulle behöva tillgång till scematics command och forum även log block i creative.
    Stänga creative lek (det förstör meningen med creative)
    Creative forum som jag skulle möjligtvis ha en möjlighet att göra polls och moderate. och även en del som bara jag och admins skulle bara kunna läsa där, låt oss säga, vitlista och schematics finns.
    gå igenom vilka worldedit kommando architect kan behöva ha i creative. (day, //sphere, //water fix)


För er som är vitlistade

Förs och främst så är det bara att bygga på i creative så länge det följer Kriteria ovan. var inte rädd för att bygga något som inte blir jätte bra jag hjälper gärna till med design råd och allt annat som har med creative så skicka bara ett pm till mig på forum eller ingame.

Sky-land tävling
varje vecka en tävling med vinst på 200c
Du bygger något i tema steampunk/fantasy som inte är större än 32*32*32 på tävlings området. varje vecka kommer jag att ha en ny typ av hus som ska byggas. (Till exempel Väderkvarn, affär, lager hus, kyrka...)
Vinnarna kommer att få sitt hus flyttat till en flygande ö i sky-land.

Tävling Creative portal huset

Tävling på förslag från Sansarah
lag på 2-4 pers ska återskapa en byggnad. laget som först färdig med mest exakta kopia av bygget vinner.

Ide
Jag skulle gärna vilja berömma/uppmärksamma även de som har byggt något väldigt creativt i survival på något sätt.

Tävlingarna kommer mer info om lite senare
 
Tillbaka
Topp