bigsteffe

Moderator
Forumpersonal
Guldmedlem
En sak som jag tror att alla som donerar regelbundet skulle uppskatta vore ngn form av diagram som visar tex grönt gult eller rött och visar hur det ser ut får de närmaste 3 månaderna med donationer. Vi vill ju inte att Herr Granis ska gå bankrutt och bli tvungen att stänga ner alt nedgradera servern, vad tycker ni andra?
 
bigsteffe sa:
En sak som jag tror att alla som donerar regelbundet skulle uppskatta vore ngn form av diagram som visar tex grönt gult eller rött och visar hur det ser ut får de närmaste 3 månaderna med donationer. Vi vill ju inte att Herr Granis ska gå bankrutt och bli tvungen att stänga ner alt nedgradera servern, vad tycker ni andra?

Betalar inte granis ca 400 kr i månaden för servern, med en startavgift på 1400 eller något?
 
hamzta sa:
bigsteffe sa:
En sak som jag tror att alla som donerar regelbundet skulle uppskatta vore ngn form av diagram som visar tex grönt gult eller rött och visar hur det ser ut får de närmaste 3 månaderna med donationer. Vi vill ju inte att Herr Granis ska gå bankrutt och bli tvungen att stänga ner alt nedgradera servern, vad tycker ni andra?

Betalar inte granis ca 400 kr i månaden för servern, med en startavgift på 1400 eller något?

1030:- i månaden betalar han, uppgraderade för ett tag sedan till en bättre server.
 
ClowneN sa:
hamzta sa:
bigsteffe sa:
En sak som jag tror att alla som donerar regelbundet skulle uppskatta vore ngn form av diagram som visar tex grönt gult eller rött och visar hur det ser ut får de närmaste 3 månaderna med donationer. Vi vill ju inte att Herr Granis ska gå bankrutt och bli tvungen att stänga ner alt nedgradera servern, vad tycker ni andra?

Betalar inte granis ca 400 kr i månaden för servern, med en startavgift på 1400 eller något?

1030:- i månaden betalar han, uppgraderade för ett tag sedan till en bättre server.

(Inbefore alla haters)
Varför känns det då mer laggigt nu än innan? (Inkl. innan zombies aktiverades)

Det var typ inget förut! Speciellt tiden när vi lallade runt Pajas.


granis sa:
Mycket bra idé bigsteffe! :cool:
Do it.
Efter att du fixat statistiken för chat & senast sedda. (Inbefore the haters) NÄR DU HAR TID dvs..
 
Vad jag ha förstått kommer lagget från 1.5 ( notch som vanligt mao) . Såg på ngt forum kommer dock inte ihåg var att han är dålig på att ta bort gammal kod utan gärna lägger dit ny ovanpå ( vad det nu betyder)
 
bigsteffe sa:
Vad jag ha förstått kommer lagget från 1.5 ( notch som vanligt mao) . Såg på ngt forum kommer dock inte ihåg var att han är dålig på att ta bort gammal kod utan gärna lägger dit ny ovanpå ( vad det nu betyder)

Notch är ju med i Mensa... han måste ju vara riktigt smart?!?!!?

Wait a minute.. tjocknotch är ju sådan som inte spelar sitt egna spel, utan upptäcker "problem" långt efter att de uppstått, och verkar inte spendera någon tid på det forum han BÖR läsa.
Eller åtminstone någon av hans "medarbetare" borde kunna göra det..

Hans Schema:
12h sömn, 6h mat, 3h twitter, 1h minecraft kodning, 2h exponering till eventuellt solljus.
 
bigsteffe sa:
Vad jag ha förstått kommer lagget från 1.5 ( notch som vanligt mao) . Såg på ngt forum kommer dock inte ihåg var att han är dålig på att ta bort gammal kod utan gärna lägger dit ny ovanpå ( vad det nu betyder)
Jättedålig liknelse följer:
Säg att framgaffeln på din cykel var feltillverkad, eller felmonterad bak och fram.
Som det nu sägs så tar Notch och krämar dit en ny framgaffel med lysdioder och hjulflärpar, utan att ta bort den gamla gaffeln, vilken istället kommer att fastna i ramen ibland när man svänger.
Men man kan ju kalla det en feature att bara svänga vänster.

Jag skrev ju att det var en grymt dålig liknelse. :)
Men det är ungefär vad det innebär, Mojang har mer fokus på nytt och häftigt än att få gamla saker att fungera.
 
Nu ska vi inte gnälla på notch för mycket. Han spenderar ju faktiskt åtminstone 4 av 8 arbetstimmar till Twitter uppdateringar. Nej bästa sättet att få notch att se buggar är att lägga till dom på mc wikin då är dom fixade inom nästa uppdatering, att det kommer nya buggar varje gång är en helt annan sak. XD
 
Är lite svårt att uppdatera ett system bra. Framförallt när det är roligare att göra nya funktioner. :)
Notch har ju iof inte stora kunder med supportavtal som skriker på buggrättningar heller, inte som att man kan kräva för mycket av en beta heller. Men det är nog bra om de värsta buggarna är fixade till 11/11/11. :)
Men, detta var ganska OffTopic...

Om servern ska leva på donationer skulle nog en mätare vara vettig, så +1 på det. :)
 
Det underlättar nog inte heller för någon (varken spelare eller Notch) när i princip alla servrar som finns i SMP kör något modlayer i form av bukkit, hmod, eller canarymod..

Det är liksom en helt ny flora med buggar, som inte alls behöver vara Mojangs fel.. Även om de själva gärna hävdar det.
 
hamzta sa:
(Inbefore alla haters)
Varför känns det då mer laggigt nu än innan? (Inkl. innan zombies aktiverades)

Om jag minns rätt har jag för mig detta kom med 1.4-updaten och det nya "blockbreak"-systemet som skulle förhindra fuskgrävning, nånting om en viss tid måste gå (på servern) från start av ta sönder block till slut.
 
Tillbaka
Topp