Ser fram emot det här så enormt mycket :D Man lär ju kunna flyga dem antar jag om man lyckas göra dem tam eller något sådant :)
 
Bara jag som tycker att stora svampar och drakar känns som att vårt spel håller på att spåra ur?
 
Grazpop sa:
Bara jag som tycker att stora svampar och drakar känns som att vårt spel håller på att spåra ur?

Drakarna introduceras nog för att öka äventyrskänslan för de spelare som gillar det. Nu kommer man ju inte vara säker någonstans.

Hoppas inte drakarna sprutar eld för då ångrar jag att jag byggde mitt hus i trä.
 
Som ngn har safgt tidigare vars e spelet på väg , räcker det inte med den draken man måste bekämpa hemma?
 
Grazpop sa:
tycker han har gjort spelet verklighets troget. sen kommer drakar. känner mig ganska besviken..

creepers, zombies, endermen, pigmen zombies, skelet mend pilbågar, gastar... nether??...
verklighetstroget hittills alltså?
 
Spelet har inte varit något spel fram tills nyligen.
De har varit en enda stor sandlåda.
precis som lego inte är en lek.

Ett spel/en lek kräver regler, och de är de som Mojang formar just nu.
jag tycker de är awesome att spelet börjar ta riktning någonstans, även om jag älskar sandlåde-stuket. :D
 
ponta_008 sa:
Spelet har inte varit något spel fram tills nyligen.
De har varit en enda stor sandlåda.
precis som lego inte är en lek.

Ett spel/en lek kräver regler, och de är de som Mojang formar just nu.
jag tycker de är awesome att spelet börjar ta riktning någonstans, även om jag älskar sandlåde-stuket. :D

Spelet i sig var ju "nyskapande" just pga. att man kunde bygga. Att han nu lägger så mycket tid på adventure när 'byggandet' skriker efter fler och bättre block är det klart att många spelare blir upprörda.

För min del känns det som helt fel riktning på spelet, att försöka vara mainstream mmo med enchants, drakar, potions, whatever. Satsa på det som alla började spela för istället - byggandet.
 
Jag hoppas att möjligheten att ha bägge kommer att finnas kvar.
Det skulle notchipotchi tjäna på.

Om man även kan ha bägge på samma server så kan sådana här multiservrar överleva också.
 
Tillbaka
Topp