stormfrog

Medlem
Hej,

Om ni missat mitt lilla bygge så ta en koll bakom RS skolan. Jag håller som bästa på att göra om ett berg till DRAKBORGEN™.

Konceptet är stulet rakt ur brädspelet DRAKBORGEN™, så om ni spelat det borde ni ha en liten aning om vad det gäller.

Det kommer lite kort vara en gigantiskt borg full av celler/rum med utmaningar för en "spelare". Är man i DRAKBORGEN™ är man en spelare. Tar man sig igenom hela borgen kommer man till Drakkammaren, i brädspelet får man plocka guld och försöka dra innan man blir grillkorv. Vad som ska hända i MC versionen vet jag inte ännu :)
Mellan varje våning ska finnas ett 2 block högt RS lager (2B för att kan lätt ska kunna gå in och koppla). Syftet är att det ska hända något i varje rum. Kanske bara en rolig grejj men helst ska man ställas inför ett problem. I skrivande stund är RS programeringen lite bristfällig, så man kan göra ganska få saker... t.ex. dra massa spakar i rätt läge för att öppna en dörr. Kan vara en sak. Förhoppningen är att möjligheterna kommer bli fler allteftersom MC utvecklas.

VIll du vara med och bygga en våning så mottages detta hjärtligt! Målet är att fylla borgen med våningar från bedrock till sky-taket :).

Hör av dig (msg) först bara för lite grundläggande tips/direktiv =)

Mvh, Stormfrog
 
Its all in a days work! =)

Detta tog ungefär en vecka med 4-timmars spelande varje dag. Jag vet, jag är gaaaalen! :lol:

2011-01-30_14.41.12-s.jpg


STOR BILD: http://dl.dropbox.com/u/3332901/2011-01-30_14.41.12.jpg
 
Det är ju självklart inte en veckas sträckspelande :D Skulle kanske skrivit det, hehe.

Men det tar sån vaaaaansinnig tid att schakta bort block jämfört med att bygga, ja trodde att det skulle vara en timesaver att göra om ett befintligt berg till en borg men jäsikens vad jag bedrog mig där. Tar typ 10 ggr mer tid :eek: -

Najs avatar btw! ;)
 
stormfrog sa:
Det är ju självklart inte en veckas sträckspelande :D Skulle kanske skrivit det, hehe.

Men det tar sån vaaaaansinnig tid att schakta bort block jämfört med att bygga, ja trodde att det skulle vara en timesaver att göra om ett befintligt berg till en borg men jäsikens vad jag bedrog mig där. Tar typ 10 ggr mer tid :eek: -

Najs avatar btw! ;)

haha då fattar jag ;)
har gjort liknande misstag

ja din avatar är inte heldum den heller :cool:
 
Tillbaka
Topp