kaptnen

Medlem
Hej.

Har varit lite idlande sista månaderna och bara kikat in ett par gånger. Nu skulle jag logga in igår kväll men fick permission denied: connect ?

MVH
kaptnen
 
Är det när du loggar in på ditt Minecraft-konto eller är det när du försöker ansluta till servern?
 
"Kan du ansluta till andra servers" fick mig att misstänka peerguardian, och mycket riktigt, det var den som blockerade ett IP-nummer, vet ej vilket.

SBS med andra ord :oops:

Tack för svaren!
 
getninjaN sa:
polar-bear-face-palm.thumbnail.jpg



Ontopic:

welcome-home.jpg
 
ikväll verkar vara en oinloggningsbar kväll...
Eller, om vi väl lyckats "logga in" så kan vi inte ansluta till servern... :(
Notch verkar ha underdimentionerat eller bara byggt fel.
 
Nu kommer jag sedan igårkväll inte in längre. Nu är peerguardian dock uteslutet, jag försöker ansluta direkt till 213.80.103.178 ist för se.xtralarge.se, och jag har rensat bin-mappen så den är nyhemladdad. Jag får timed out när jag försöker ansluta.

Kommer in på andra servrar gör jag dessutom.

Idéer?

Tack på förhand.
 
kaptnen sa:
Nu kommer jag sedan igårkväll inte in längre. Nu är peerguardian dock uteslutet, jag försöker ansluta direkt till 213.80.103.178 ist för se.xtralarge.se, och jag har rensat bin-mappen så den är nyhemladdad. Jag får timed out när jag försöker ansluta.

Kommer in på andra servrar gör jag dessutom.

Idéer?

Tack på förhand.

se.xtralarge.se är sporadisk, nere för tillfället, använd xtralarge.se istället :)
ska försöka få igång den svenska mirrorn igen, lite mer stabilt
 
OMG var det så enkelt? Här har man slitit sitt hår och kopplat förbi router och blivit halvt galen.

Tack för upplysningen :)



granis sa:
kaptnen sa:
Nu kommer jag sedan igårkväll inte in längre. Nu är peerguardian dock uteslutet, jag försöker ansluta direkt till 213.80.103.178 ist för se.xtralarge.se, och jag har rensat bin-mappen så den är nyhemladdad. Jag får timed out när jag försöker ansluta.

Kommer in på andra servrar gör jag dessutom.

Idéer?

Tack på förhand.

se.xtralarge.se är sporadisk, nere för tillfället, använd xtralarge.se istället :)
ska försöka få igång den svenska mirrorn igen, lite mer stabilt
 
Tillbaka
Topp