Bör Xtralarge lägga till plugin så alla spelare kan låsa sin kista utan privat/stads-skydd?

  • Ja

    Röster: 41 77,4%
  • Nej

    Röster: 12 22,6%

  • Totala väljare
    53

InfernalEonioq

Ny medlem
Hejsan!

Jag har ett förslag om alla kistor som finns i ens egna hus.
Det är nämligen så att vi alla vet att det är så sjukt irriterande med folk som kanske kollar omkring när dom hälsar på osv. Man blir lätt nervös att material försvinner och att det aldrig kommer tillbaka om man inte spenderar ändlösa nätter på farming. T.ex. massa diamanter.

Förslaget är då att man på något sätt ska kunna låsa dom kistor man lägger ut på backen.
T.ex. med ett kommando och att man "slår" kistan så är det låst.

Så var det på en annan server jag spelade på för länge sen. Minns inte namnet på servern och skriver helst inte namn på andra servrar då jag inte vill göra "reklam" för andra servrar.

Jag hoppas många andra gillar detta och att det läggs till i servern! :)

Tack för mig,
- Infernal
 
Kistorna på din tomt i Xtraville är låsta till dig, så det behöver du inte oroa dig för men det hade varit skönt att kunna låsa kistor på fältet. Medhåll på det förslaget. :)
 
Tog mig friheten att lägga till en poll. Intressant spörsmål :cool:
 
min första tanke är ju, hur stabila är sådana plugin?Och vad händer efter alla uppdateringar? Alla vet ju att det tar 1-72 timmar innan uppdateringar kommer
 
Ja, det låter väl bra... Men iaf. så något som jag tycker MÅSTE vara med ska vara att man kan bjuda in andra att använda kistan, som ens bästa kompis eller kanske ens bror.

Overall, bra idé :D
 
Det kan ju vara skönt att veta att man är trygg, Men samtidigt så är det också en bra fälla för griefers, Och sedan kommer det bli jobbigt om mina vänner som har tillgång till mina kistor ska ta något, Det är ju jobbigt med alla commands och allt när inte kistan är satt på privatmark, Där platsen har ett namn. Men det spelar inte så stor roll för mig för jag bor ju på privatskydd, Gör som ni vill säger jag! :)
 
Infate sa:
Varför skulle man inte vilja ha tillgång till ett sådant plugin? :)

För att dom alltid buggar :twisted:
Med tanke på resultatet i den här pollen så får vi bli duktigare på att rollbacka vid stölder osv. :shock:
Det känns som att det inte ska behövas lås, men det är min utopi..
 
rollback vid stöld? Då tappar ju alla andra allt dom byggt/farmat efter stölden?
Nätacksåmycket. :p
 
granis sa:
Infate sa:
Varför skulle man inte vilja ha tillgång till ett sådant plugin? :)

För att dom alltid buggar :twisted:
Med tanke på resultatet i den här pollen så får vi bli duktigare på att rollbacka vid stölder osv. :shock:
Det känns som att det inte ska behövas lås, men det är min utopi..

Jag tror att om man är garanterad att få tillbaka sina saker vid stöld så blir man tryggare :)
 
Laumola96 sa:
Jag tror att om man är garanterad att få tillbaka sina saker vid stöld så blir man tryggare :)

Jo!
Problemet är att när tjyven sålt vidare eller gömt materialet någonstans, då blir "få tillbaka saker" likställt med duplicerat material. Något som vi alltid försökt hålla till ett minimum.
 
Jag tycker det är sjukt skönt med när man kan skicka på en skylt så blir kistan autolåst.
Men det är grymnt jobbigt när de är out of date så man får antingen vänta med att spela på servern tills de är uppdaterade eller köra utan tills de är det.
Men jag gillar tanken mer att kunna ha skuddade kistor vart jag just då befinner mig. I sommarstugan, slottet eller på baksidan av månen.
 
å andra sidan har vi ju remote chest, vilket i praktiken ger 3 st låsta kistor som du kan använda överallt
 
Tillbaka
Topp