Infate

Aktiv medlem
Hejsan! Jag satt här och spelade och blev lite sur på att när en kör /upp så kommer en ju så långt upp i luften att mobs på marken despawnas. Därför tänkte jag att det kanske skulle kunna gå att ställa in en höjd typ /upp set 105, ifall en nu vill ha kvar sina djur på marken ;p Och om det skulle vara så att en inte kan komma upp till lager 105 för det är något hinder ivägen, så får det väl bli som en /top eller nått :)
 
Despawnas djur när du kör /upp ;o? Har aldrig hänt mig... Djur är ju trots allt passiva mobs, de spawnas här och där slumpvis, monsters åt andra sidan spawnas upp till en radie på 16 blocks där man står (eller dylikt).
 
Djur ska inte despawnas alls. Eftersom man kan ha farmer med djur inlåsta i (ring inte greenpeace tack!)
Mobs däremot har en algoritm för hur de spawnar/despawnar så det inte är miljoner creepers som springer runt och dödar allt i sin väg likt en biblisk farsot!

Men jag visste inte att de despawnade i höjd, bara i längd x bredd?
Trodde det hade med chunks att göra?
 
Han kanske menar att alla mobs så som zombies skelleton och creepers försvinner ex. Eftersom dom mobsen försvinner väll när man lämnat området? :)
 
Tillbaka
Topp