Michaelo90

Känd medlem
Har funderat lite på om man kanske borde ha en forumdel för diskussion om spelets utveckling och kommande features. Då kan man bara kolla in där för att se info om de senaste nya sakerna, istället för att behöva kolla igenom twitter, minecraftwiki och annat för att hitta nåt.

Min ide om hur forumdelen skulle kunna vara är såhär: Man har en stor klistrad samlingstråd där man lägger in en lista på de nya saker som det är bekräftat eller ryktas om att det kommer i nästa stora uppdatering, med en kort beskrivning och nån länk för den som vill läsa mer. Sen när info om fler saker dyker upp kan ju andra skriva i tråden och tipsa om inte den ansvarige för tråden uppdaterar direkt. Jag kan tänka mig att sköta den stora tråden.

Sen för saker som man vill diskutera mer om kan man göra egna trådar för det. Det är mest för stora funktioner som tex trading är nu i 1.3, kommentarer som tex att man gillar ett nytt dekorationsblock passar nog bättre än den klistrade tråden.



Vad tycker ni andra om det här? Bra eller onödigt? Kanske admins kan lägga in en poll så folk kan rösta om det?
 
Re: Förslag till ny forumdel: MCs utveckling/kommande featur

+1! ;) Verkar ju bra. Vi kan ju behöva sk. "Contributors"; eller vad jag nu ska kalla dem... Som vet om vad de skriver (de flesta vet nog), Letar fakta, och kollar om faktan är sann.
Just my opinion! :D
 
Re: Förslag till ny forumdel: MCs utveckling/kommande featur

Man kan ju även ha generell diskussion om man tycker att spelet utvecklas i rätt riktning eller inte. Om alla nya funkioner är bra för spelet eller om det kommer för långt ifrån det enkla spelet som det var från början.
 
Re: Förslag till ny forumdel: MCs utveckling/kommande featur

Michaelo90 sa:
Man kan ju även ha generell diskussion om man tycker att spelet utvecklas i rätt riktning eller inte. Om alla nya funkioner är bra för spelet eller om det kommer för långt ifrån det enkla spelet som det var från början.
+1 för det med! ;)
 
Re: Förslag till ny forumdel: MCs utveckling/kommande featur

Fast alla nya saker står ju innan man loggar in i klienten?
 
Re: Förslag till ny forumdel: MCs utveckling/kommande featur

Nja. De som tycker det är spännande med rykten och kommande uppdateringar har nog sina källor som de ständigt följer, och de som inte följer dessa källor skulle förmodligen bli mer förvirrande över vad som faktiskt är implementerat och vad som inte är det.

Men, nog med neggande för mig, om tråden dyker upp kommer jag förmodligen läsa om allt där i också ;)
 
Tillbaka
Topp