ForceBuilder7

Ny medlem
Hej!
Nu är jag ute i ödemarken långt från byggnader.
Första natten lyckades jag gräva en grop och det funkade.
Sedan på dagen kan man inte göra nånting.
Jag är på samma plats och kan inte rubba ett block.

Jag får alltid meddelandet "First position set to (-2253.0, 64.0, -4314.0)" med varierande värden.

Sen helt plötsligt kan jag ta ett eller två block och sen samma problem igen.

Vad beror detta på?
När jag kör på privat LAN-server så får jag inte detta problem.

//ForceBuilder7
 
ForceBuilder7 sa:
Hej!
Nu är jag ute i ödemarken långt från byggnader.
Första natten lyckades jag gräva en grop och det funkade.
Sedan på dagen kan man inte göra nånting.
Jag är på samma plats och kan inte rubba ett block.

Jag får alltid meddelandet "First position set to (-2253.0, 64.0, -4314.0)" med varierande värden.

Sen helt plötsligt kan jag ta ett eller två block och sen samma problem igen.

Vad beror detta på?
När jag kör på privat LAN-server så får jag inte detta problem.

//ForceBuilder7

Är det med en träspade eller hacka? De fungerar nämligen som adminverktyg, om jag inte har helt fel. Byt till sten eller bättre så borde det funka! :)
 
Som de andra nämner, är det definitivt pga träverktyget du använde, speciellt träspaden. Jag gjorde exakt samma misstag under min första dag i servern..

Peta till mig ingame så ska du få iron verktyg och armor av mig. Jag ger iron redskap till alla nykomlingar så de kan få finfina start i det blockiga livet!
 
Derekerium sa:
Som de andra nämner, är det definitivt pga träverktyget du använde, speciellt träspaden. Jag gjorde exakt samma misstag under min första dag i servern..

Peta till mig ingame så ska du få iron verktyg och armor av mig. Jag ger iron redskap till alla nykomlingar så de kan få finfina start i det blockiga livet!


Tack för info. Det var träspaden och trähackan som inte funkade.
Jag lyckades fixa stenverktyg och sen järnverktyg så nu är man igång. :)
Det borde kanske skrivas om träverktygen i introduktionen så man vet när man kommer in som ny spelare.

//ForceBuilder7
 
ForceBuilder7 sa:
Derekerium sa:
Som de andra nämner, är det definitivt pga träverktyget du använde, speciellt träspaden. Jag gjorde exakt samma misstag under min första dag i servern..

Peta till mig ingame så ska du få iron verktyg och armor av mig. Jag ger iron redskap till alla nykomlingar så de kan få finfina start i det blockiga livet!


Tack för info. Det var träspaden och trähackan som inte funkade.
Jag lyckades fixa stenverktyg och sen järnverktyg så nu är man igång. :)
Det borde kanske skrivas om träverktygen i introduktionen så man vet när man kommer in som ny spelare.

//ForceBuilder7

Lysande idé, Granis? :)
 
Tillbaka
Topp