Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nixtro

Medlem
Vi är några kompisar som bestämde oss för länge sedan att vi ville grunda en helt ny stad på Xtralarge servern och nu har vi gjort klart det mesta under dagen för att vi ska vara klara inför att folk vill flytta in i staden. Vi har några personer som är intresserade av att köpa tomt och det lär inte vara några problem att sälja tomter.

Vi som kommer vara administratörer för staden Gräddhyllan kommer vara jag(Nixtro), Daimlol och Zdevk2. Vi alla har läst igenom allt vi behöver kunna om WorldGuard för att vi ska vara klara för inflyttning. Om staden blir godkänd så säg till i tråden så att vi vet vem som ska ha pengarna (Daimlol har hand om alla pengarna, och vi har 5000c sparade).

Namnet på staden kommer att bli Gräddhyllan, vi vill ha prefixen Gdh om det går bra, annars tar vi Gräddhyllan. Vi tror att många kommer köpa tomter här eftersom att det är rymliga tomter på 20x20 block och det är många trevliga projekt på gång så som en stor trädfarm (inte påbörjad men planerna lär snart vara i verk), vi är inte klara med en spawn ännu då vi inte är helt klara med hur den ska se ut, men om ansökan godkänns så kommer vi göra klart en exklusiv spawn inom 48 timmar och vi har några förslag på hur den ska se ut.

Här kommer bilder på var staden grundats, dock tog jag bilderna innan man såg att vi börjat bygga staden men när kartan uppdateras så kommer jag även lägga till de bilderna.

solsidan1.jpg


solsidan2.jpg


solsidan3.jpg


solsidan4.jpg


Som ni ser så har vi bara behövt att ta bort och lägga till dirt, vi har alltså inte behövs skövla så mycket skog och vi har mycket bra möjligheter att expandera staden senare om det behövs fler tomter, detta då det inte är några grannar på långt håll och delen av kartan är nästintill helt orörd och det finns mycket resurser för de som bosätter sig här.

Finns det några som helst frågetecken så är det bara att fråga oss.
 
Re: Solsidan

Okej, tråkigt att vi inte kollade upp detta ännu mer men jag såg inte någon ansökan om Solsidan så vi tänkte att det var ledigt. Men vi har även haft ett reservnamn om detta skulle uppstå, och det namnet är Gräddhyllan och prefixen gdh.
 
Re: Solsidan

Solsidan har ju ett par månader på nacken, det här med ansökningar är ju ett nytt koncept. Ni får väll komma upp med ett nytt namn.

Edit: Nvm, gräddhyllan var det nya namnet.
 
Spawnen börjar nu bli klar, men jag har gjort ett trä golv och cobbelstone tak då jag är rädd att någon ska friefa om jag gör det i guld, iron och annat jag tänkt som är lite mer dyrbart så jag väntar med att sätta ut det tills dess att jag vet om staden godkänns eller inte, för godkänns den så blir ju spawnen skyddad så att ingen kan griefa den.
 
Som Daimlol säger så är våran efterlängtade spawn helt klar och vi väntar fortfarande på att ni administratörer ska se över ansökan och förhoppningsvis acceptera den snart så att vi kan börja ta betalt för de tomter som är reserverade och de som reserverat och redan köpt tomt kan börja bygga.

Just nu utökar vi tomterna lite så att det finns ännu mer plats om fler vill boka en tomt, eller köpa en. Bara idag har jag en person som är väldigt intresserad av att köpa en tomt men vill vänta tills dess att stadsskyddet blir aktivt och vi är säkra på att staden accepteras, och även en person som redan bokat en tomt. Utöver det är det 4 stycken spelare som redan byggt sitt hus i vår stad.
 
willew98 sa:
Jag tycker ni har hittat ett riktigt bra/platt yta att bygga på :D
Jo, det var tanken så att vi slipper att skövla en massa resurser som andra spelare behöver bättre. Bara att hålla tummarna på att ansökan accepteras nu :)
 
Vi stadsägare vill tacka granis som tog sig tiden att acceptera och se igenom hela våran ansökan och våran stad och den är nu accepterad.

Vi vill tipsa er alla som vill köpa en tomt i ett mycket exklusivt och fräscht område att köpa en tomt hos oss. För att se lediga tomter warpa till Graddhyllan och se ut en trevlig tomt och kontakta sedan någon av oss stadsägare om du vill köpa en.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp