bomanski

Medlem
Har sett ett par youtubefilmer med kurtmjac(om han nu heter så, Farlands or bust) och han gjort en ny serie med ett koncept som heter Ultimate Hardcore. Det går ut på att man ska köra solo eller i lag, samla resurser och döda varandra om man ska dra de enkelt :) gillar att stapla upp grejer så jag göra de istället.
  • 1. Hardcore dvs du reggar inte liv, du kan endast få tillbak liv genom att käka golden apple.
    2. Begränsad värld dvs typ en karta som är 2000x2000 och man spawnar på olika ställen i den världen.
    3. Man får inte gräva tunnlar rakt fram, typ branchmining eller liknande
    4. När man kör solo får man in teama ihop.
    5. Last man standing = winner

Jag tänkte om de skulle gå skrapa ihop typ någon turnering med detta koncept, skulle va grymt kul
 
joarc sa:
http://www.xtralarge.se/ovrigt-trololol/hunger-games-match-t2650.html

kanske det?

D'oh att jag missade de. Antar att de är samma koncept, förutom när jag har sett när kurtmjac gjort detta så har dom en "clean" värld, dvs inga secrets etc etc
När dom körde team hade dom 3 öar, vara en var spawn, dom andra två var kopior av varandra så dom hade exakt samma förutsättningar. Nu den senaste som dom kör har dom en värld som är 2000x2000, det som stoppar dom för att gå utanför är en enorm glasvägg. Dom har editerat in x antal random spawns(en skylt med player X och jag antar att dom bara har tagit coords för att tpa dit sen).
 
Tillbaka
Topp