marcus91Swe

Aktiv medlem
Hej!
Fick ett uppdrag att göra en logga till en skolmatsal som samtidigt blir en restaurang för allmänheten. Restaurangen heter Restaurang källan. Källa i form av en "magisk källa" eller en vattenkälla etc. inte än källarvåning alltså :p

Min första idé var att blanda märkena för restaurang samt för källa.
H6-1.jpg
kalla.png


Då blev de så här.
restaurangkallan.jpg


Den kanske är lite tråkig så Jag vill gärna spåna på lite mer så kom gärna med förslag om hur det också kan se ut :) Deras förslag var att byta ut de två L:en i ordet Källan till en kniv och gaffel men jag tror inte det blir vidare snyggt. Så kom med tips :) Man kanske ska ha lite mera källa känsla som vatten eller en brunn.

Här är lite inspiration :p
drop_splash.jpg

daynhanhtylesudungnuoc.jpg

Sankt%20Olof%2025.jpg


Sen så har ordet Källa ett stjärnmärke eller något liknande. De ser ut som ett U eller som en glad mun. jag hittade den här loggan som är till en skolklass. då har det stjärnmärket( U:et ) under texten som de har fyllt med vågorna från vattenkälla-märket. Ganska smart :)
k%C3%A4llan2.jpg
 
Har ingen direkt idé men tycker den du gjorde först påminner om typ matställe och bad :/ men du är helt klart på rätt väg iaf :)
 
Jag tycker din idé eller en rätt schysst idé, men som något lite mer outstanding skulle ju vara att föredra, in i illustrator och lek är mitt tips, det kan ju inte gå annat än fel! :D Men kolla runt på andras logotyper osv för inspration, det gör jag när jag ska göra reklam åt diverse företag. :>
 
ClowneN sa:
Har ingen direkt idé men tycker den du gjorde först påminner om typ matställe och bad :/ men du är helt klart på rätt väg iaf :)

Tyckte också att det såg ut som en skylt/logo för "bad och mat".

"Magiska källor" som du nämnde kan du kanske få inspiration av (klassiska, folk)sagor, eller något. :) Haha..

http://www.google.se/imgres?q=k%C3%A4ll ... 29,r:2,s:0
är för mig bilden på en "klassisk" källa

Haha, men lycka till.. Ser fram emot vad du kommer göra! :)
 
Du kan alltid leka lite med färg och former.
Tex Kantiga former är ju byggnader, solida object osv, medans runda former är just icke solida, flytande, organiskt.

Färgerna du väljer kan ibland avgöra vad du vill att formen ska föreställa, men det behöver inte nödvändigtvis vara så.

För att spara in utrymme på en logga, kan du även plocka bort gafflar/knivar osv, då loggan innehåller ordet "Restaurant".
Kniv och gaffel i en logga härstammar från 1300-talet då en skylt skulle vara väldigt rättfram och tydlig. Dessa är en "smula" gammaldags och "bör" inte användas idag överhuvudtaget. :cool:
 
Tillbaka
Topp