Mdahx

Ny medlem
Jag tycker att det borde finnas tävlingar där man lägger upp bild på sitt hus på serven eller bara skriver gatunummer och så får folket rösta . Skulle vara en rolig idé och kanske får folk att köra mera


eller vad tycker ni?


Aja klart slut
 
Jag har faktiskt själv tänkt mig att anordna en sådan tävling med helst 1000c i prispott samt lite gott och blandat.
Fast först vill jag satsa på att bygga en byggprojekt, som jag har strävat efter nyligen, behöver bara hitta en tomt.

Skulle givetvis vara kul tycker jag.
 
Mdahx sa:
Jag tycker att det borde finnas tävlingar där man lägger upp bild på sitt hus på serven eller bara skriver gatunummer och så får folket rösta . Skulle vara en rolig idé och kanske får folk att köra mera


eller vad tycker ni?


Aja klart slut

+1 =)
 
Vi hade en hus byggar tävling i Svartlien för ett tag sedan, tror första pris var ca 2-3000c :) var rätt lyckat.
 
Annars skulle man kanske kunna ha tävlingar som varar under en dag eller varför inte bara 30 min. Där man på denna tiden då ska bygga något inom ett valt ämne.

Tror jag skulle vara en skojig tävling! :D
 
Michaelo90 sa:
ClowneN sa:
Vi hade en hus byggar tävling i Svartlien för ett tag sedan, tror första pris var ca 2-3000c :) var rätt lyckat.
Ett tag sen? Det var ju över ett år sen :p
Ok då :p

En idé jag har är att anordna det i creative, sedan betalar alla deltagare 150c för att vara med sedan ger vi pris till 1,2,3 och forumet röstar på vinnaren?
 
Laumola96 sa:
Jag pröjsar inte 150 c för att va med och sen förlora :lol:

150c är inte ens två dagars röstning, det har du råd med =)
Och när det blir sådana här tillställningar så brukar man ha fruktansvärt trevligt!
Kommer ihåg tävlingen vi hade i funland för ett par månader sen där 2 lag skulle bygga varsin exakt kopia av ett hus så fort de kunde. (roligt för jag va i det vinnande laget ;) )
 
nautori sa:
150c är inte ens två dagars röstning, det har du råd med =)
Och när det blir sådana här tillställningar så brukar man ha fruktansvärt trevligt!
Kommer ihåg tävlingen vi hade i funland för ett par månader sen där 2 lag skulle bygga varsin exakt kopia av ett hus så fort de kunde. (roligt för jag va i det vinnande laget ;) )

Sedan finns det vissa som har lågt självförtroende och är övertygade om att de inte kommer vinna överhuvudtaget, så 150c känns dyrt för dem.
Samtliga kan också vara sådana som helst vill snåla.
 
Om 150c är dyrt så kom med ett förslag? 50c? Vi måste ju få in credits och det ska vara det som pris för ingen lär vilja lägga ut en 1000c ur egen ficka det kommer aldrig hända :)
 
ClowneN sa:
Om 150c är dyrt så kom med ett förslag? 50c? Vi måste ju få in credits och det ska vara det som pris för ingen lär vilja lägga ut en 1000c ur egen ficka det kommer aldrig hända :)

Aldrig och aldrig, jag kan tänka mig göra det men då lär mina regler vara plågsamma.
 
Tycker man borde göra en sorts lista där folk får signa up så man vet hur många som VILL delta ungefär. Och sen sätter man priset efter hur många som är intresserade.. T.ex om första pris är 1000C och 10 personer deltar så vet man att då sätter vi priset på 100 C per person..Och då när man valt pris så meddelar man deltagarna, om man tycker att priset var på tok för högt och man känner att man drar sig ut, så gör man de.. men då kommer antingen vinnarpriset sänkas eller C/person höjas... Det är mitt förslag :)
 
Laumola96 sa:
Tycker man borde göra en sorts lista där folk får signa up så man vet hur många som VILL delta ungefär. Och sen sätter man priset efter hur många som är intresserade.. T.ex om första pris är 1000C och 10 personer deltar så vet man att då sätter vi priset på 100 C per person..Och då när man valt pris så meddelar man deltagarna, om man tycker att priset var på tok för högt och man känner att man drar sig ut, så gör man de.. men då kommer antingen vinnarpriset sänkas eller C/person höjas... Det är mitt förslag :)

+2
 
Varför inte bara bygga om ära och stålthet? Måste det vara creds med i bilden? Nog för att det blir mer lockande med creds, men jag skulle nog kunna tänka mig att ställa upp på en mindre tävling bara för tävlandets skull. Det skulle förståss behöva vara på en plats i creative dock, så man slipper slösa egna mats på det.
 
Eiliya sa:
Varför inte bara bygga om ära och stålthet? Måste det vara creds med i bilden? Nog för att det blir mer lockande med creds, men jag skulle nog kunna tänka mig att ställa upp på en mindre tävling bara för tävlandets skull. Det skulle förståss behöva vara på en plats i creative dock, så man slipper slösa egna mats på det.

Jaa det är också ett alternativ, är det gratis är jag absolut med o tävlar! :)
Eller omm vi kör med pengar, de blir lite mer tävling då tycker jag, så kanske jag är med, beror på priset att gå med :mrgreen:
 
Ett pris jag lyckats skrapa fram är tomter i lumen som första, andra och tredje pris :)
Även ett par tusen c finns i prispotten.

Vad tycker ni är lämplig storlek att bygga på? samt vilken höjd?

Det blir gratis att vara med i tävlingen.
Jag tar tag i detta lite och hoppas ingen misstycker.
 
ClowneN sa:
Vad tycker ni är lämplig storlek att bygga på? samt vilken höjd?

ja skulle vilja säga 20x20 åt alla håll.. det är ganska lagom för ett hus...
däremot om folk vill att de ska vara stora manssions eller liknande får man nog säga 40x40 åt alla håll men kanske 50-70 upp? eller?
 
sloud sa:
ClowneN sa:
Vad tycker ni är lämplig storlek att bygga på? samt vilken höjd?

ja skulle vilja säga 20x20 åt alla håll.. det är ganska lagom för ett hus...
däremot om folk vill att de ska vara stora manssions eller liknande får man nog säga 40x40 åt alla håll men kanske 50-70 upp? eller?
Jag röstar för 20x20x20 då :)
 
ClowneN sa:
Jag röstar för 20x20x20 då :)

Röstar på det med. Det ska vara en viss svårighetsgrad, att ha 100x100 eller dylikt vore helt för enkelt att vinna, eftersom stora byggen tenderar att attrahera lättare än mindre byggen.
Här sätts kreativiteten på prov. ^^
 
Tillbaka
Topp