Slite62

Medlem
Vill inte verka gnällig, men det är väldigt störande med problemet att det inte går att placera block.

Har på en area av 66x76 hittat minst 5 ställen där jag inte kan placera block, på samma z axel.

Är lite svårt att bygga som man tänkt när det strular med block-placering.
 
Om det är cobblestone du vill placera kan du få fram det med hjälp av lava + vatten. Annars får du vänta på att det fungerar att placera blocks igen... har samma problem jag med. :|
 
Funderar på om vi ska disabla monster för att se om det löser det hela..
What say you?
 
med dessa probem så är nog mitt svar ja har själv haft turen att inte träffa på några sådana platser själv
 
Vore ju trist att behöva göra det, eftersom det tillför en hel del till Minecraft.

Men om det är enda sättet att lösa det på, så gärna för mig.
 
Facklor hör till blocket man fäster det på, och inte där man inte kan placera.
Jag hittade också ett sådant ställe där iallafall fyra intill liggande block inte ville få nya block.
Har för mig att jag placerade block på den platsen lite tidigare under kvällen, men sen försvann möjligheten. Dock inte på ett än så länge kritiskt ställe för mig.
 
Mjo det är riktigt störande, håller på att bygga petersplatsen med 249 blocks i diameter, och det finns säkert 10 st sånna ställen man inte kan sätta blocks på eller mer..
 
Tillbaka
Topp