nautori

Känd medlem
Tjoho!

Är det ok att bygga en 3000 blocks lång järnväg från spawn mot väst?
Ser att sir_frost håller på med en åt söder.
vore kul med en station vid spawn som hjälper till att skicka ut folk i vildmarken ;)

vanilla_jarnvag.png


Järnvägen kommer gå rakt ovan mark eller genom berg om det skulle komma nått i vägen.
 
Så länge som det inte går rakt igenom min stad, utan passerar lite snyggt bredvid så ser jag inget fel på det.
 
ClowneN sa:
Finns inga städer i vanilj så vad yrar du om DiePrinzen? :D

ClowneN, vad ska man annars kalla en NPC-stad?

robinkurki sa:
Ja, tänkt dig något liknande DiePrinzen :)
highway-built-around-house03.jpg

Den där var iofs väldigt najs. Om det går att genomför så uppskattar jag det mer än gärna :D

nautori sa:
Markera gärna ut på bilden vart den ligger så får den ta en sväng om

Jag ser på kartan att det inte finns några större hot att tågbanan skär rakt igenom ett/flera av husen. så du kan fortsätta i samma riktning ett tag till :D
 
DiePrinzen sa:
Jag ser på kartan att det inte finns några större hot att tågbanan skär rakt igenom ett/flera av husen. så du kan fortsätta i samma riktning ett tag till :D

Kalas, den går typ 50 blocks om sidan av BYN.
Kan även göra en liten station där om du vill ha en anslutning till nätverket ;)
 
Nästa problem:

Gissar att det är Prinzens ställe som kommer bli genomfart ;)

Nä men om du vill så drar jag den runt på nått vänster. Säg gärna till vart du tänkt bygga och så eller om du vill ha järnvägen på något speciellt sätt där så försöker jag fixa det.

problem.png
 
nautori sa:
DiePrinzen sa:
Jag ser på kartan att det inte finns några större hot att tågbanan skär rakt igenom ett/flera av husen. så du kan fortsätta i samma riktning ett tag till :D

Kalas, den går typ 50 blocks om sidan av BYN.
Kan även göra en liten station där om du vill ha en anslutning till nätverket ;)

Nä, det är min by som ligger strax nedanför det röda sträcket (som du antagligen redan har byggt förbi).
 
vems är det upplysta området där uppe då?
:?

EDIT:
Va tydligen Bezzies ställe =)
Så samma fråga till henne: Genom, runt, över, under?
 
Jag hade personligt tyckt det var bättre att vi bara väntade på att nether läggs till och sedan bygga en nether hub. Det går fortare, kräver mindre material och man behöver inte förstöra yta som kan tänkas användas till annat.
 
det är väl dock ändå inte så mycket plats som tas upp av en järnväg i sig tror nog inte Nautori har tänkt att man måste bygga 100 block från själva järnvägen utan kan ligga relativt nära den :)
 
Bygg runt den hur ni vill, bara man kan åka så är det ok.
Och det kan ta ett tag innan nether är igång + att nether kommer vara fruktansvärt farligt.
Tråkigt att ni inte gillar stora byggen...
 
nautori sa:
Bygg runt den hur ni vill, bara man kan åka så är det ok.
Och det kan ta ett tag innan nether är igång + att nether kommer vara fruktansvärt farligt.
Tråkigt att ni inte gillar stora byggen...
I nether så kan man bygge högst upp där är det helt ofarligt :)
 
Tillbaka
Topp