super_mowgli

Aktiv medlem
alla som vill ha hjälp att gräva bort ett berg eller bara en yta så kan ni skriva i detta forumet så vet alla om det finns något jobb, för jag tror det finns ett par stycken som är lika fattig som mig som söker efter jobb lite då och då.så skriv här vilka koordinater ( stavning ? ) det är så och vad ni är redo att betala för jobbet så får den första personen som ta jobbet skriva att hon/han tar det..

vet inte om det låter 100% bra men om någon har något mer att tillägga så är det bara skriva och jag önskar att någon admin kunde göra denna tråd längst upp ( om det ens gång ) så alla ser den när dom går in här..

logo.jpg
 
Jag skulle vilja ha hjälp med att demontera en kyrka här:

map/#/-4018/64/-5020/-2/smooth-lighting

Allt material vill jag ha nerpackat i kistor som kommer att finnas vid platsen.

Alltså, begär jag härmed in offerter ;) från någon som vill utföra arbetet. Lönen kommer att betalas ut när kyrkan är riven.

MVH DdreazZ

Obs: Om jag inte får lägga in en sådan annons, ta gärna bort den. Ville mest få fart på affärsvärlden i vår trevliga värld!
 
DdreazZ sa:
Jag skulle vilja ha hjälp med att demontera en kyrka här:

map/#/-4018/64/-5020/-2/smooth-lighting

Allt material vill jag ha nerpackat i kistor som kommer att finnas vid platsen.

Alltså, begär jag härmed in offerter ;) från någon som vill utföra arbetet. Lönen kommer att betalas ut när kyrkan är riven.

MVH DdreazZ

Obs: Om jag inte får lägga in en sådan annons, ta gärna bort den. Ville mest få fart på affärsvärlden i vår trevliga värld!

skriv till mig när du är online igen så fixar jag riva byggnaden =)
 
Om någon söker ett gräv jobb har jag ett erbjudande.
Det handlar om ett gräv jobb på 3 rutor som är 25x25, ända ner till nivå 6 från ca 70.
Ni får gärna arbeta gratis om ni har tråkigt, men lön kan vi nog prata om in game om ni är intresserade :)
Bara att kontakta X1nk eller oscar_94 (helst oscar eftersom han är den enda av oss som har en warp dit)
Här är en bild där det ska grävas så ni vet:
sasd.png
 
Vad vill jag?
Om ni vill ha ett jobb. Så hugg 'Red Wood Logs' till mig. Behöver massvis till ett arbete. Jag snackar om de mörkaste trä slaget, i 'rå träd' (inte plankor eller annat - utan precis som det är när ni huggit bitarna.)

Hur kan transaktionen ske?
Ni kan lägga ut det på marknaden eller sälja det personligen ingame. Misstänker att ni vill ta det ingame så ni slipper extra avgiften på marknaden och att flytta materialet dit. Bara att ge en pling på #xtralarge @ qnet eller skriva här på forumet!

Hur mycket vill jag köpa?
Vill köpa 2 dubbel chest med stacks. Runt 2-3 timmars ständigt huggande skulle jag tro.

Pris/lön?
Vet ej vad det normala priset för 1 stack red wood logs är. Kanske 1 stack / 4.5 cred? Isåfall blir det 56 * 2 (<- 2st dubbel chest slot antal) * 4.5 (cred) = 504 credits totalt för jobbet.


Och sist men inte minst!

Det blir rörigt ifall någon tar sig an detta men inte orkar göra hela jobbet. Så jag kan säga här att jag kommer endast köpa 2 dubbelchest på en gång. Allt eller inget.

Och om ni tar er an jobbet så posta här i tråden att ni gör så. Så att ingen annan också börjar och sedan inte har någon köpare att sälja det till.
 
Jag kan tänka mig att göra det där träd jobbet.. men vet inte var jag kan hitta det trädslaget tyvärr :cry:
 
Jaa vet de men vet inte vart man hittar dem... Och så mycket! Men jag kan verkligen tänka mig hugga.. bara de visar träden :cool:
 
Laumola96 sa:
Jaa vet de men vet inte vart man hittar dem... Och så mycket! Men jag kan verkligen tänka mig hugga.. bara de visar träden :cool:

Du hittar dom naturligt ute i naturen ->i närheten<- av snö områden.

Ett tips vore om du lånat någons trä farm. Och fått ta saplingarna som blir över efter du planterat nytt, av ägarn. Och därefter använt bonemeal för att få upp träden.
 
Laumola96 sa:
Förlåt, missade ditt inlägg... Är där nu och jag har hittat lite gran! :) Jag hugger Redwood nu åt dig kittsforhitts :)

Men du vet att redwood är inte granar? Eller har jag missförstått ditt inlägg, för det ser ut som att du tror logs från granar är redwood.

Redwood är annars de enorma träden som man vanligtvis hittar i jungeln.
 
Derekerium sa:
Laumola96 sa:
Förlåt, missade ditt inlägg... Är där nu och jag har hittat lite gran! :) Jag hugger Redwood nu åt dig kittsforhitts :)

Men du vet att redwood är inte granar? Eller har jag missförstått ditt inlägg, för det ser ut som att du tror logs från granar är redwood.

Redwood är annars de enorma träden som man vanligtvis hittar i jungeln.

Nä?
Det finns:
Birch : Björk : Vita träd
---
Oak : Ek : De vanligaste
---
Pine : Redwood : Gran : De mörkaste träden
---
Jungle : De stora sakerna

Rätta mig gärna om jag har fel.
 
nautori sa:
Det finns:
Birch : Björk : Vita träd
---
Oak : Ek : De vanligaste
---
Pine : Redwood : Gran : De mörkaste träden
---
Jungle : De stora sakerna
Pine : Redwood : Gran : De mörkaste träden --- är vad jag är ute efter. =)

Laumola96 sa:
Är där nu och jag har hittat lite gran! :) Jag hugger Redwood nu åt dig kittsforhitts :)
Inväntar då att du säger till genom PM här på sidan, eller genom irc kanalen #xtralarge på Quakenet när du är klar. :D Tidsgränsen är en månad! :) Så du har på dig fram till 2012-04-15.
 
nautori sa:
Nä?
Det finns:
Birch : Björk : Vita träd
---
Oak : Ek : De vanligaste
---
Pine : Redwood : Gran : De mörkaste träden
---
Jungle : De stora sakerna

Rätta mig gärna om jag har fel.

Jahaa, såg en video i youtube ett bra tag sen så började de prata om att de stora träden i jungeln är redwood-träd, och då tänkte jag "jaha så man kallar de för redwood nu?! Åh Notch... *skaka på huvudet*.".
Notch har ju namngett vissa saker fel så jag har vant mig vid det. Men dåså. ^^
 
Tillbaka
Topp