granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
god%252520jul.gif


Jultävling 2011 på den svenska minecraft servern!
(shameless seo!)

Oavsett om du ser julen som ett löjligt kommersiellt jippo, en helig högtid, eller bara en helt vanlig vardag är du välkommen att vara med i en minecraft byggtävling med tema jul.

Riktlinjer för byggtävlingen


  • - Det bör gå att relatera till julen på något vis. Din egen motivering gäller.
    - Ett bidrag per spelare och/eller grupp. Dvs. jag kan inte lämna eget bidrag, och gruppbidrag.
    - Max 3 personer kan stå som vinnare på samma gruppbidrag.
    - Du bygger i den värld du själv vill, men har reglerna i åtanke. (vissa saker kanske endast passar i lekvärlden)
    - Bidraget måste vara klart i sin helhet tills 2011-12-16. Mindre efterpul går bra.

Röstning

Ingen jury finns utan det är spelarnas röster som bestämmer vinnare. 1 röst per spelare, och man kan ej rösta på sitt eget eller sin grupps bidrag.
Alla bidrag kommer (innan röstning) förses med en warp i stil med /warp bidrag_01 tillsammans med information i forumet.

Priser

Förstaplats vinner:
Privatskydd 1 och 2 kostnadsfritt. (eller ett 3:e och 4:e, om personen redan har 2st)
Donatorstatus (om personen redan har omvandlas detta till 1337 credits)
Tomt i centrum i nya huvudstaden (to be announced)

Andraplats vinner:
Privatskydd1 eller 2 kostnadsfritt. (eller ett 3:e om personen redan har 2st)
666 credits.
Tomt i centrum i nya huvudstaden (to be announced)

Tredjeplats vinner:
444 credits.
Tomt i centrum i nya huvudstaden (to be announced)

Fjärdeplats vinner:
333 credits.
1 goldnugget.

Femteplats vinner:
222 credits.
1 goldnugget.

Alla bidrag som har fått minst en röst kommer också vinna en extra personlig warp när detta finns implementerat på servern. (en "extra /home")
 
Julen infaller i år på en helg, så att se det som en vardag är svårt.

Angående förra årets julgran så tycker jag man måste göra något större än mäktigare än det i år, för att ha en chans! :lol:
 
I'm in!!
tänker börja redan ikväll...
har bara en fråga, vart lämnar jag in bidragen.. räcker det med ett pm med en bild på vart det ligger eller.. hur löser man det :)
 
Det kommer öppnas ett separat bidrags/röstnings-forum när det börjar bli dags.
 
Om en grupp vinner ett pris, gäller priserna per person eller per grupp? Tex förstapriset, är det två skydd per person eller två för hela gruppen?
 
Michaelo90 sa:
Om en grupp vinner ett pris, gäller priserna per person eller per grupp? Tex förstapriset, är det två skydd per person eller två för hela gruppen?

Inte bestämt, förmodligen får man dela ut det som man bäst önskar inom gruppen.
 
ja det skulle jag också vilja ha ifall jag vinner
2 privatskydd blir ungefär 6300 c (tror det)
då skulle man kunna få det istället för privatskydd.
 
Tillbaka
Topp