LosGinos

Känd medlem
Hej!
Hmm.. Tänkte på att man kanske skulle kunna köpa credits på något vis. Ingen överdriven summa, en maxgräns varje månad kanske. Men det skulle ju också vara ett sätt för granis att få hjälp att betala hyran för läg.. Servern :D

Typ: 1000c för 25 kr..
Och max man kan köpa på en månad är 4000c då summan totalt blir 100 kr..
 
Samtidigt om man håller de lite billigare så kanske det finns lite flera som kan känna att det är värt att köpa lite cred också :) På så sett så kan dom kanske få in lite extra pengar =)
 
Jag är emot det.
Det är redan nu fruktansvärt lätt att skaffa credits genom att klicka på en reklambanner varje dag får du 101c. Sen kan man engagera sig i att sälja saker på marknaden och få in ännu mer credits den vägen. Om det gick att köpa för riktiga pengar tror jag priserna på marknaden skulle skena iväg till löjligt höga.

Det enda positiva jag ser i det är att det skulle ge mer pengar åt serverkostnaden men å andra sidan vad är det som hindrar en från att donera lite nu och då för att få spela på Sveriges bästa Minecraft server?

Min högst egna åsikt :)
 
Jag vet ärligt inte om jag är för eller emot det. Inte heller säker på vad granis skulle behöva göra för att det här ska vara lagligt också. En donation är en donation, men om det blir så man köper valuta för riktiga pengar är det säkert annat som måste tas om hand om också.

Jag tycker också att man inte borde kunna få så mycket som 101c varje dag. På grund av att jag kan få så mycket bryr jag mig inte om att lägga upp saker på marknaden och många gör som jag. Jag har på sista tiden känt att mycket saknas på marknaden och jag tror att det är för låg "reward" för att göra det i jämförelse med vad du kan få ut gratis varje dag.
 
Det här skulle nog sabba det ekonomiska systemet totalt. Jag är ingen expert på ekonomi, men att "trycka" valuta på det här sättet skulle skapa en enorm inflation och minska värdet på allas credits. De som då inte vill köpa credits skulle då bli panka.
 
Med risk för att någon gång behöva bita mig själv i svansen?..
Man kommer aldrig kunna köpa credits för irl-pengar på Xtralarge! :eek:

Serverkostnader i all ära, men så höga är dom inte att det skulle motivera köp-av-credits. Det är bättre vi fokuserar på mer kreativitet kring valutan ingame!

Typ; fler saker att tjäna credits på, fler saker att spendera credits på; bättre "skatthantering", osv :oops:
 
jag är emot denna idé! då man måste se till ett stort problem som kan inträffa... dvs folk köper massor av c för pengar (bra för servern) men när folk gör det blir de mycket mer c i omlopp på servern vilket tidigare har tagits upp att det inte är en bra idé... vilket skulle kunna leda till sjukt höga priser på marknaden som sen resulterar i att allt blir dyrare och man kommer vara tvungen att köpa c för att kunna få tag på nått alls genom marknaden vilket i slutänden strular sönder ekonomi systemet genom att det blir för mycket pengar i omlopp.. som sagt...

frågan om ekonomi och skatt osv har tagits upp förr och det man har kommit fram till då har varit att det är bra som det är...

jag är som sagt väldigt anti denna idé...

det ända som jag saknar när de gäller c är att det var kul när man kunde göra dailys för att få c av staten.. så som att sälja fisk osv.. det saknar jag som sagt... annars är jag nöjd med systemet i nuläget... :)
 
Tillbaka
Topp