granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Det är ju inte alla som kommer överens med sina granner eller för den delen vill bygga sitt hus inom vissa riktlinjer, därför tycker jag det vore bra att erbjuda skydd av privata tomter ute på vischan.

Dock är ju kartans yta begränsad osv så en creditskostnad för detta tycker jag vore lämpligt.
Vad tycker ni?

Jag antar att valet står mellan två olika prissättningar - det ena där man betalar per kvm.
Det andra där man får välja på om man vill ha t.ex 50x50, 100x100 eller 200x200 och så sätter vi fasta priser på det och erbjuder varken större eller mindre.
 
tycker de skulle va bättre med fasta priser per storlek.
om man skulle betala per kvm så skulle de fort bli dyrt om man hade ett lite större bygge
 
Nicklii sa:
tycker de skulle va bättre med fasta priser per storlek.
om man skulle betala per kvm så skulle de fort bli dyrt om man hade ett lite större bygge

no shit sherlock! :geek:
Ne sant, de skulle bli så satans mycket dyrare att ha en 200x200 än en 50x50 skyddat, det diffar 2500 till 40000 rutor.
 
tänkte mera på att om man hade 2c per kvm som tänkt före då blire ju fort jävligt höga priser å ingen har råd att betala
 
Fast pris för en yta tycker jag låter bäst. Bara komma på vad för pris som är lämpligt.
 
Yabu sa:
1 c per ruta man vill ha låst? 10x10 rutor ger 100 rutor=100 credits.

blir för dyrt, priset stiger ganska fort bara för att man vill låsa ett slott eller något liknande. exempel en 30x30 plir 900c och en 50x50 blir 2500. jag bygger just nu en pyramid som jag vill få låst sen och den blir 99x99, lite större kanske till och med. det skulle bli mer än 9800c+
 
Kvisten sa:
Yabu sa:
1 c per ruta man vill ha låst? 10x10 rutor ger 100 rutor=100 credits.

blir för dyrt, priset stiger ganska fort bara för att man vill låsa ett slott eller något liknande. exempel en 30x30 plir 900c och en 50x50 blir 2500. jag bygger just nu en pyramid som jag vill få låst sen och den blir 99x99, lite större kanske till och med. det skulle bli mer än 9800c+

Betyder inte det att du får anpassa byggen efter din tillfälliga ekonomi? Vill man ha det stort, får man betala stort.
 
Kvisten sa:
Yabu sa:
1 c per ruta man vill ha låst? 10x10 rutor ger 100 rutor=100 credits.

blir för dyrt, priset stiger ganska fort bara för att man vill låsa ett slott eller något liknande. exempel en 30x30 plir 900c och en 50x50 blir 2500. jag bygger just nu en pyramid som jag vill få låst sen och den blir 99x99, lite större kanske till och med. det skulle bli mer än 9800c+

Då kanske det är bättre med 0,5c per ruta (man får bara köpa så att credits blir jämnt antal - alternativ avrundat uppåt/nåt). Då blir det hälften av priserna, dyrt när man ska bygga stort - men överkomligt/uppnåeligt. Eller?!?
 
skitfull sa:
Kvisten sa:
Yabu sa:
1 c per ruta man vill ha låst? 10x10 rutor ger 100 rutor=100 credits.

blir för dyrt, priset stiger ganska fort bara för att man vill låsa ett slott eller något liknande. exempel en 30x30 plir 900c och en 50x50 blir 2500. jag bygger just nu en pyramid som jag vill få låst sen och den blir 99x99, lite större kanske till och med. det skulle bli mer än 9800c+

Då kanske det är bättre med 0,5c per ruta (man får bara köpa så att credits blir jämnt antal - alternativ avrundat uppåt/nåt). Då blir det hälften av priserna, dyrt när man ska bygga stort - men överkomligt/uppnåeligt. Eller?!?
Grejen är väl att man inte ska tjäna på att bygga i naturen. För att ekonomin ska fungera snyggt är det bra om stadsägarna faktiskt säljer tomter.
 
Yabu sa:
Grejen är väl att man inte ska tjäna på att bygga i naturen. För att ekonomin ska fungera snyggt är det bra om stadsägarna faktiskt säljer tomter.

men en del snacka om att låsa 200x200 så är det rent omöjligt, ekonomiskt. sen får ju städerna vara hur stora som helst, bara de pungar upp 5k, och då tycker jag inte en vanlig spelare som bygger något vackert eller ståtligt ska få välja mellan att bli ruinerad eller se sin vackra byggnad försvinna, bit för bit :D

och hur skulle du kunna tjäna på det? utan att lägga till arbete :)
 
Kvisten sa:
Yabu sa:
Grejen är väl att man inte ska tjäna på att bygga i naturen. För att ekonomin ska fungera snyggt är det bra om stadsägarna faktiskt säljer tomter.

men en del snacka om att låsa 200x200 så är det rent omöjligt, ekonomiskt. sen får ju städerna vara hur stora som helst, bara de pungar upp 5k, och då tycker jag inte en vanlig spelare som bygger något vackert eller ståtligt ska få välja mellan att bli ruinerad eller se sin vackra byggnad försvinna, bit för bit :D

och hur skulle du kunna tjäna på det? utan att lägga till arbete :)
Tjäna genom att det kostar mindre i naturen.
 
Yabu sa:
Kvisten sa:
Yabu sa:
Grejen är väl att man inte ska tjäna på att bygga i naturen. För att ekonomin ska fungera snyggt är det bra om stadsägarna faktiskt säljer tomter.

men en del snacka om att låsa 200x200 så är det rent omöjligt, ekonomiskt. sen får ju städerna vara hur stora som helst, bara de pungar upp 5k, och då tycker jag inte en vanlig spelare som bygger något vackert eller ståtligt ska få välja mellan att bli ruinerad eller se sin vackra byggnad försvinna, bit för bit :D

och hur skulle du kunna tjäna på det? utan att lägga till arbete :)
Tjäna genom att det kostar mindre i naturen.

jo, men naturlås får ju inte överstiga 5k, annars kan man ju lika gärna skaffa stadstillstånd ;)
 
Låter bra tycker jag, ska inte vara så vem som helst kan köpa mark direkt, undra om det inte är lite för lite iaf.

Du kan ju trots allt få ihop 1400 på en vecka om man är flitig.
 
Tillbaka
Topp