granis

Administratör
Forumpersonal
Guldmedlem
Creativevärlden börjar ta form och nu inviger vi lekområdet.
Du hittar en tillfällig teleport bredvid marknaden. Läs skyltar innan du sätter igång! =)


Det komma troligtvis bli någon form av tävling för hur huset som håller teleporten till Creativevärlden ska se ut.
Någon som har förslag på priser? :cool:

(Ytan som gäller är markerad med vit ull)
 
Färgad ull. Massvis. Typ. Kanske. :ugeek:



Det här är endast det som jag skulle tycka passa så andras åsikter angående mitt förslag kommer att ignoreras.
 
MrTast sa:
Färgad ull. Massvis. Typ. Kanske. :ugeek:



Det här är endast det som jag skulle tycka passa så andras åsikter angående mitt förslag kommer att ignoreras.

Helt onödigt att skriva och dessutom i mikro text.
självklart får du uttrycka dina åsikter.

tagga ner :eek:

ot: standard creative builds! pixelart och som tast sa, ett hus i massa färgad ull.
 
Ryktades om att man inte skulle få ta inventory mellan världarna, vilket är vettigt, men vad händer med dom saker man har i sitt inventory?
 
Man får ett meddelande på skärmen att man har saker i sitt inventory och därför inte kan byta värld! :)
 
ponta_008 sa:
Helt onödigt att skriva och dessutom i mikro text.
självklart får du uttrycka dina åsikter.

tagga ner :eek:
Andras förslag kommer jag självklart att respektera och även de som kritiserar eller uttrycker sina åsikter angående mitt förslag. Jag kommer däremot inte att ta åt mig av deras kritik utan kommer ignoreras.

Jag menar, det är färgad ull jag vill ha. Det finns inte mycket att kritisera på det.
 
Mitt lilla bidrag till portal huset är byggt i lekvärlden nu.

Huset är av gammal grekisk stil med pelare etc.
Portalen är tänk att vara inne i vattnet i mitten.

Kom gärna med förslag på förbättringar :)
 
en fråga bara, vad är creativeområdet till för? ;P eller vad är det! exempel på pris:
1:a pris- Diamondverktyg!
2:a pris- Ironverktyg!
3:e pris- Guldverktyg!
Med tanke på att det är en byggtävling så borde man få redskap, enligt mig asså!
 
Meningen med creative världen är ju att folk ska endast bygga fina saker och inte alls om att döda monster eller göra mobtraps eller liknande. Alltså de handlar endast om att bygga.

Main världen e ju mera en mix mellan Byggande och Survival.
 
Tillbaka
Topp