nautori

Känd medlem
Denna "tävlingen" har inget med minecraft att göra.
Men, den har med kreativitet att göra!

Har precis gjort min tredje tatuering av 10 planerade men behöver lite hjälp med motivet.
Jag kan inte rita eller skissa och har förlitat mig på google fram till nu.
Nu kanske ni har gissat vart jag vill komma med detta, annars förklarar jag det lite närmre.

Ni som kan och vill rita får gärna hjälpa mig.
Som belöning får ni 3000c och en evigt tacksam pizzabagare i Kalmar!

Har några riktlinjer för hur jag vill att den ska se ut:

Det ska vara en kvinnlig figur.
Gärna åt hållet; Ängel, fe, sylph.
Den ska representera elementet luft.
Den ska vara svart/vit (måste inte, men jag kommer ändå göra om den till gråskala).
Det ska vara helfigur.
Den ska vara högre än bred (ska sitta på mitt ben).


Här är en bild på min förra tatuering som riktlinje:
water.jpg



Lite legalia:
*Jag bestämmer om den kommer tatueras eller inte.
*Vinnaren får 3000c även om jag inte tatuerar in bilden.
*Bilden ska vara ritad av er, inte hittad på google eller liknande.

(Om detta är opassande för detta forumet så ber jag om ursäkt och admin har full rätt att göra som de vill)
 
I'll take this challenge... så fort jag har lite tid över så kommer ja slänga in en bild här som jag gjort.. för tillfället har jag nytt jobb och inte så mycket tid till målande eller skissande längre.. men ja ska se om ja kan få lite tid över.. för ja vart grymt sugen på att skissa när jag såg din tidigare tattoo... grymt nice ;)

I'm ON ;)
 
Laumola: Ja, precis något sådant jag söker! Fast för att vara med i tävlingen så ska du rita en egen bild ;)

Sloud: Väntar med spänning på ditt bidrag!

Zinga: Stämmer, men det va en bra referensbild.
 
Ja jag vet att den ska va ritad av en själv.. men eftersom den liknade hans första med banden och tjejer och allt så undrade jag om de var en sådan han sökte ungefär :D

Dock är jag sämre på att rita än åsnor är på att cykla.... så överlåter folk med talang att rita :lol:
 
Jag vet att jag är inte så bra på att rita, men jag tyckte det var en rolig tävling och eftersom ingen annan deltar så får jag väll göra något :)

Min bra kamera är inte hemma så tog kort från datorn, så allt ser ännu sämre ut än vad det är (tror jag iallafall).

lal.jpg
 
Trevligt X1nk!
Du ligger just nu i toppen för prispengarna ;)

Så skicka in era bidrag gott folk och va med och tävla!
 
2012-10-04_22.54.37.png

För bästa (och enda :p) bidrag fick X1nk 3000c

2012-10-04_22.56.01.png

Laumola96 fick även 500c för ett mycket bra tips.
Funderar starkt på att tatuera in den ängeln på benet. Många tack!
Om jag väljer att göra det så kommer jag ge mer credits till dig ;)
 
hade helt glömt bort detta -.-
nya jobba och nya tider = rörigt ..... jag som till och med hade påbörjat en bild jue :(
 
nautori sa:
Skicka upp den så kanske du får tröstpris =)

som sagt de jag hade gjort är bara påbörjat.. och kladdigt gjort, ja suger nämligen på att göra vingar men ja kastar upp den...

Pbrjadngel-1.jpg


hade tänkt att typ slopa vingen och börja om de på nytt för ansiktet vart jag nöjd med :)
men men... kanske lägger in de färdiga resultatet senare.. nu när ja fått ett nytt jobb (igen) så har ja ju lite mer tid xD
 
Tillbaka
Topp