Laumola96

Känd medlem
Hej alla !

Behöver hjälp, ska önska mig ett nytt tangentbord och de skall då vara mekaniskt hade jag tänkt!
Har kollat runt lite och läst vad alla switchar gör, tror nog att röda blir bäst för mig. Då kan jag spela och skriva utan att trötta ut mina söta fingrar :roll:
Då jag inte vet om mitt moderkort har P/S 2 eller vad det heter tänkte jag köra på usb som jag hittills gjort! NKRO vill jag ha, har 6KRO just nu!

Har kollat på ett tangentbord från corsair..
http://www.inet.se/produkt/6101682/corsair-vengeance-k60-mechanical-gaming-keyboard

Skulle dock vilja ha belyst tangenbord då jag vill ha färger i mörkret när jag spelar ;)
Så om någon har ett bra förslag på ett mekansikt tangenbord, med röda switchar, samt har belysning och som ligger runt 1000-lappen... so please, tell me!
 
MK-50 har:
N Key Roll over: Full N-key roll over via PS2

Gissar att det blir sämre med USB enbart. Inte testat då jag kör PS2.

MK-85 har ju dock "Full N-Key roll over via USB".
 
Jag skaffade en skön Filco-bräda från Webhallen imorse, också röda brytare.
Det är riktigt skönt att skriva, men eftersom det inte krävs någon kraft alls för att trycka ned tangenterna så blir det ett ljudligt "klack" för varenda keystroke.
Har därför beställt o-ringar från wasdkeyboards.com som jag ska försöka med. Jag tror kombinationen med röda brytare och o-ringar kommer bli helt perfekt :)
 
Jag har haft min Razer Diamondback i snart 4 år och den funkar kalas.
Finns 7 knappar (2 på höger, 2 på vänster sida och de vanliga 3 i mitten).

Rekommenderar varmt!
 
Jag kör på en Mionix Naos 5000 och den är underbar :) Valde mellan den och en 5K men Naos 5000 passade min hand bättre :)
 
Laumola96 sa:
Vad är oringar? :D Gör de klicket lite trögare eller?

O-ringarna dämpar själva landningen mellan tangenten och plattan. På de brytare jag skriver med (Cherry MX Red) sitter kontakten 2mm ned, och slaglängden är 4mm. Det går varken att höra eller känna när brytaren registrerar tangenttryckningen, utan det som hörs är när tangenten landar :)
Det är ett himla liv kort sagt, och det vill jag undvika :)
 
Tillbaka
Topp