ZENdog

Känd medlem
*** Edited 2011-02-16 ***

Tjena Granis.
Tänkte bara dela med mig av det Infate, Clownen, Robban och jag testade igår när det gäller Minecart Mania Pluginet.


Minecart Mania Core
Version: 0.90 alpha

- Testat och fungerar
- Ej testat
- Fungerar ej


- GuldBlock boostar vagnen med 8x, funktionen avaktiveras med redstone.
- GuldOre boostar vagnen med 2x, funktionen avaktiveras med redstone.
- SoulSandBlock saktar ner farten till 1/8, funktionen avaktiveras med redstone.
- GravelBlock saktar ner farten till 1/2, funktionen avaktiveras med redstone.
- IronBlocks gör att spelare/djur/mob hoppar ut ur vagnen, funktionen avaktiveras med redstone.-
- WoolBlock gör att vagnen åker åt motsatt riktning, funktionen avaktiveras med redstone.
- ObsidianBlock utan ström stoppar vagnen. Vagnen står stilla tills man tillsätter ström/redstone till blocket.
- ObsidianBlock med ström skjuter iväg stoppad/stillastående vagn.
- Skylt med en riktning ("launch north", "launch south", "launch east", "launch west") bredvid ett ObsidianBlock skickar vagnen åt det hållet
- Pressure Plate fungerar som en räls. (går ej att lägga 2 eller fler pressure plate bredvid varandra)
- Vagnar som krockar med djur/mobs dödas.
- Vagnar går automatiskt tillbaka till sin ägare (spelaren som skapade vagnen) när den förstörs, oavsett vem som förstör den.


Mera test rapporter kommer förmodligen


Fakta

1 GuldBlock boostar ca: 180 block.
(Längsta boostern testad är 6 GuldBlock, ca 1500 block, än så länge. Test pågår.)

ObsidianBlock som aktiveras med redstone boostar ca 200 block. (kan kombineras med GuldBlock för längre distanser)
Åka över WoolBlock gör att minecarten vänder tvärt och åker tillbaka. (befentlig momentum/fart utnyttjas på tillbakavägen och nollställs inte vid studsen med WoolBlocket)
 
vartåt är nord/söder öst/väst enligt kartan?

btw, servern tycker om att äta upp carts som förstörs när dom ännu rör på sig
 
Nicklii sa:
vartåt är nord/söder öst/väst enligt kartan?

googlemapbearings.jpg


Nicklii sa:
btw, servern tycker om att äta upp carts som förstörs när dom ännu rör på sig

Har också märkt det, fast är inte säker om den eventuellt hamnar i någon annans inventory som befinner sig i närheten. Vi märkte igår att man kan lätt missa ifall det plötsligt läggs in en minecart i ditt eget inventory utan att man märker det. :cool:
 
Jag såg någonstans igår att Minecarten kommer att skickas till skaparen av carten, om det så är möjligt :p
 
Kan bekräfta att minecarts hamnar i andras inventory eftersom jag plötsligt hade 3 st vid ett tillfälle igår. Jag har aldrig craftat en enda, så att de skulle hamna hos skaparen tycks inte heller vara fallet, inte alltid iaf.
 
- Vagnar som krockar med djur/mobs dödas.

I will make that one green

Dock så tappar man fart, och åker bakåt.
 
Tillbaka
Topp