skilzzbreh

Medlem
Tjena! jag kom på en idé om att göre en minecart station mellan våra stora städer. Även andra personer får köpa sig in o få spår till sine tomter ute i vildmarken. Krävs lite mer planering men hur tycker ni att det låter? :)
 
Skulle vara väldigt bra. Men blir svårt att dra alla spår till centralen. Samt väldigt dyrt.
(Kostar järn vetni)
Jag föreslår en bunt understationer, kanske en per "kvadrant" som man kan dra dubbelspår till, och sedan från dom dra spår till deltagande ändstationer.

Billigast skulle dock ett system med kanaler vara, men då måste man sitta och köra framåt hela tiden. :p
 
Centralen finns å den e väl halvfärdig, börja med att fixa till den så kan vi prata sedan :)
 
varit på semester i grekland, men jo vi skulle nog kunna fixa detta fall folk tycker att det låter okej och tror på idén ofc :)
 
låt oss säga att vi har en station i varje kvadrat av kartan (NE, SE, SW, NW).
Sist jag kollade verkade kartan vara av storlek 20k i diameter.
centralt i varje kvadrat innebär ca 10k blocks imellan varje station.
En vagn färdar dig 8blocks i sekunden.

Ca 21minuter mellan varje station då? :D

10k tracks med en booster varje 30onde:

Tracks mats:
3625 järn kommer krävas (mellan varje station)
samt 76 logs (allt till pinnar)

Booster mats:
334 guld kommer krävas (mellan varje station)


Om jag nu har räknat rätt


lösningen på detta besvär:
Teleports!
Blir väl bättre om vi bygger portalstäder istället för tågstationer? Ett xtraville i varje kvadrat?
 
Makes sense!

Bra planerat där, det skulle vara najs att kunna warpa och springa i 3 min istället för att springa 30 min... :)
 
ponta_008 sa:
lösningen på detta besvär:
Teleports!
Blir väl bättre om vi bygger portalstäder istället för tågstationer? Ett xtraville i varje kvadrat?
Städer?? dom städer som finns har warppoints. Dom flesta röda i alla fall.
Kanske man kunde lägga till någon slags "sevärdhets"-warp?
 
Tillbaka
Topp