ZENdog

Känd medlem
Tänkte dela med mig av det 3D program som jag använder för att skapa mina mer komplicerade projekt.
Sparar tid och material.
Väldigt enkelt att använda, väldigt "light".
Har även lagt in en textur fil, som är modifierad av mig, då jag tycker att den originala texturen inte har
alla texture som man använder när man bygger.

Minecraft 3D Program

Är det några frågor så skicka ett PM så ska jag hjälpa till.

(tack Clownen för att hosta dessa filer)
 
Arazand sa:
Tyckte det funkar bra. Men tycker nog att sketch up är snabbare om man kan det.

Yep, det är en smaksak.
Sketchup är dock inte i närheten av "användarvänligt" eller "light" jämfört med Cube Kingdom.
Det är dock som sagt, en smaksak, man ska nog prova båda för att bilda sig en uppfattning. :cool:
 
MrNajsman sa:
Schysst program, tackar!
Saknar textur för vatten, försökte ladda en bmp-fil med vatten-textur utan lycka.

Jag ska försöka lägga till vattentextur i den extrafilen som finns i zipfilen.
Säger till i denna tråd när länken är updaterad.
 
ZENdog sa:
Tänkte dela med mig av det 3D program som jag använder för att skapa mina mer komplicerade projekt.
Sparar tid och material.
Väldigt enkelt att använda, väldigt "light".
Har även lagt in en textur fil, som är modifierad av mig, då jag tycker att den originala texturen inte har
alla texture som man använder när man bygger.

Minecraft 3D Program

Är det några frågor så skicka ett PM så ska jag hjälpa till.

(tack Clownen för att hosta dessa filer)

Tack underbart. nu kan man börja planera på sitt inperium :D
 
Letat efter ett sånt här ett tag nu, tack!

Har gjort min första byggnad i programmet nu, och kommer bygga upp det i Calexico.

har en liten fråga dock, vart för ni tag i original texturerna från minecraft? :)
 
AxelFyren sa:
Letat efter ett sånt här ett tag nu, tack!

Har gjort min första byggnad i programmet nu, och kommer bygga upp det i Calexico.

har en liten fråga dock, vart för ni tag i original texturerna från minecraft? :)

Om du öppnar minecraft.jar filen med ett program som win-rar så finns det en fil som heter terrain.png
 
Låter väldigt intressant, ska ge detta ett försök och återkommer kanske med ett resultat efter att jag testat det på något projekt med :) Tack så mycket för detta iaf.! :)
 
Har börjat andvända det lite nu :p och det funkar bra, jag undrar om det är så bara för mig att det är en viss längdbegränsning?? Alltså längde på hur många block man kan lägga bredvid varran.
 
willew98 sa:
Har börjat andvända det lite nu :p och det funkar bra, jag undrar om det är så bara för mig att det är en viss längdbegränsning?? Alltså längde på hur många block man kan lägga bredvid varran.
Vad menar du? Testa att zomma ut så kan du lägga hur många du vill :p
 
Länsgt ner till vänster i rutan, så visar det hur många block av 10000 du har lag.
Synd på begränsningen, men å andra sidan så har jag gjort väldigt stora saker och inte varit i närheten på att förbruka dom max 10.000 blocken man har.

Sen kan man också dela upp större byggnader i mindre "moduler" eftersom det blir svårt att se när saker å ting börjar bli stora.

Man flyttar sitt objekt på skärmen också med ASWD, zoomar med scroll på sin mus.

Jag brukar oftast bygga med det första blocket som mittpunkt i golvet. då har man iaf en rätt så centrerad vy över sitt objekt. :cool:
 
ZENdog sa:
Länsgt ner till vänster i rutan, så visar det hur många block av 10000 du har lag.
Synd på begränsningen, men å andra sidan så har jag gjort väldigt stora saker och inte varit i närheten på att förbruka dom max 10.000 blocken man har.

Sen kan man också dela upp större byggnader i mindre "moduler" eftersom det blir svårt att se när saker å ting börjar bli stora.

Man flyttar sitt objekt på skärmen också med ASWD, zoomar med scroll på sin mus.

Jag brukar oftast bygga med det första blocket som mittpunkt i golvet. då har man iaf en rätt så centrerad vy över sitt objekt. :cool:

Borde göras om så man inte flyttar objektet, utan kameran istället. Eller åtminstone göra så att man kan invertera W/A och S/D med varandra.
Skulle vara fint om man kunde sätta ut en rad med blocks direkt ist för att klicka ett par hundra gånger :D

Tänk dig Cuboid.
Markera punkt A, sedan punkt B, voila blocks appear!
Går även markera diagonalt etc så man får fyrkanter/rektanglar. Och även om man kunde få dom ifyllda direkt. (val såklart)
 
Tillbaka
Topp