voxnar

Medlem
INLEDNING!
Jag har hittat på ett nytt minigame till minecraft. Det är baserat på spleef-spelet (info om spleef nedan) som är mixat med en CS-bana. Det är roligare ju fler man är.

SAKER!
Man är två lag som har sina färgade leather-set och varsin iron-shovel. Blue-team mot red-team.

STARTAR!
Man startar spelet i sina spawn-rum och därpå följer en nedräkning. sen är det bara att få ned motståndarna genom dirt-golvet och själv överleva.

TUNNORNA!
De random-placerade wood-tunnorna är ett utmärkt gömställe. Du kan ducka (shift) så att dom inte ser dig. Då kan du vänta tills dom springer förbi och överraska dom och kanske får ner dom.

TAKTIK!
Här kan taktiken vara avgörande. sammarbeta med era lagmedlemmar.

OM MAN FALLER!
Om du faller ner genom dirt-golvet så finns det en utgång med en trappa upp. "Arenan" är försedd med glastak så att dom som inte är med eller har åkt ut kan titta på under matchens gång :D

OLIKA FÄRGER PÅ VÄGGARNA?
Väggarna har tre olika färger. De röda väggarna innebär att det är de röda lagets när-område.
samma sak gäller de blåa. Dom vita väggarna är det allmänna området. Självklart får du ha ned motståndarna precis vart som helst på banan. De olika färgerna på väggarna är mest för att man ska hitta bättre.

VAD ÄR SPLEEF?
Spleef är ett spel där man med en utvalt spade ska försöka gräva bort golvet för varandra så att man faller ned. den som håller sig kvar längst vinner spelet. Man kan även spela i lag.
 

Bilagor

  • CS-spleef 1.png
    CS-spleef 1.png
    209,4 KB · Visningar: 659
  • CS-spleef 2.png
    CS-spleef 2.png
    199 KB · Visningar: 668
  • CS-spleef 3.png
    CS-spleef 3.png
    418,4 KB · Visningar: 670
  • CS-spleef 4.png
    CS-spleef 4.png
    461,4 KB · Visningar: 672
Händer det inte ofta att golv förstörs så att spelarna inte kan nå varandra?
I spleef är detta en aning svårare, men på en sådan här begränsad bana så bör det ske ganska ofta :eek:
 
Jo, det hände oss en gång när vi körde. Men man får försöka att inte göra så att det blir så. Och kanske man akn införa en regel att man får laga eller nåt i vissa fall.
 
Alternativt: Man får ett X antal block att lägga ut från början. 10-20?
Eller att man kan få flytta block, så att man kan få komma åt varandra.
 
Golv av bedrock är kanske ett alternativ?
eller? jag vet inte.. har inte spelat dessa banor eller ens sätt hur dom fungerar.. var bara en tanke...

[edit:] lol... de märktes att jag inte läste allt... då de tydligen var meningen att man skulle gräva bort varandra... ignorera min kommentar xD
 
Tillbaka
Topp