Bazefire

Medlem
Någon som vet om Minecraft går att köra på en surfplatta?
Jobbar mycket borta (ligger i husvagn) och min laptop suger fett. Så i dagsläget släpar jag med den stationära burken. Bara burken dock. Extra skärm m.m. har jag i vagnen :p

Men tänkte kanske köpra en surfplatta istället för en ny laptop då den förra egentligen inte användes så mycket.


/B
 
beror väl lite på vilket os man kör på surfplattan och vad de är för nån..

kör du ex. med android så är de "Minecraft pocket edition" som gäller...
men det går ju att installera andra os på en platta också, men ja vet inte hur de blir med mus/tangentbord etc då... vad det gäller spelande iaf..
 
Beror på om du vill spela på XL! :)
Till de flesta Android och iOS plattor finns "Minecraft: Pocket Edition". Bra med det är ju att du inte behöver släpa med din lappare eller stationärburk. Men alla saker har lite cons.
I Pocket Edition finns inte alla saker som på PC/Mac versionen. Många blocks och items fattas. Och du kan inte joina servrar. Endas Single Player alltså.
Men om inte de ovannämnda skadar dig så kan jag rekommendera Minecraft Pocket Edition. :D
En bättre lappare skulle jag ändå köpa!
By the way; Husvagn FTW! :D
 
Idén med det är att givetvis kunna spela på XL. Minecraft Pocket Edition har jag på min Galaxy note. Kul vid dödtid men....nja inte att sitta å spela på kvällar med.

Så en vass suftplatta duger inte då enligt er?

Och isf, kanske kan rekommendera nån ok laptop. Billigt ska det vara :p
 
Tillbaka
Topp