murzay

Aktiv medlem
Hej med tanke på att jag inte har haft möjlighet att spela på ett bra tag nu så skulle jag vilja veta om vi har några nya mods/plugins och isåfall vilka de är.
 
[INFO] Plugins: LocalShops, NoCheat, Minequery, WorldGuard, WorldEdit, Whitelist, Upp, ToolsRepair, SignShop, SetWork, SetColor, rBorder, Permissions, MobLimiter, MinecartManiaCore, LogBlock, LivePlayersMap, KiwiAdmin, iConomy, HeroChat, GodPlugin, Essentials, CraftIRC, AnimalBalance
 
Finns det något sätt att urskilja vilka mods som man kan använda som spelare på xtralarge, och vilka som kräver att det är installerat på servern?
Jag kanske bara har missat någon term eller något?
Men jag menar typ som mini-map, improvedchat & convenient inventory funkar ju prima att köra...
Finns det någon sätt att urskilja vilka som är av den typen och vilka som inte är det?
Är änna nyfiken på vad det finns mer för roliga mods man kan använda sig av...
 
mickeslicke sa:
Finns det något sätt att urskilja vilka mods som man kan använda som spelare på xtralarge, och vilka som kräver att det är installerat på servern?
Jag kanske bara har missat någon term eller något?
Men jag menar typ som mini-map, improvedchat & convenient inventory funkar ju prima att köra...
Finns det någon sätt att urskilja vilka som är av den typen och vilka som inte är det?
Är änna nyfiken på vad det finns mer för roliga mods man kan använda sig av...

Minimap och liknande brukar kalla sig själva för "Clientside"-mods och det betyder då just att det är klienten man moddar. Vissa sådana moddar kräver även serverside-mods men då står det också tydligt.
 
Några indikationer på om vi kan få igång övriga MCM delar snart?

Har lite grejer jag skulle vilja testa när det kommer till chest controls :)
 
granis sa:
mickeslicke sa:
Finns det något sätt att urskilja vilka mods som man kan använda som spelare på xtralarge, och vilka som kräver att det är installerat på servern?
Jag kanske bara har missat någon term eller något?
Men jag menar typ som mini-map, improvedchat & convenient inventory funkar ju prima att köra...
Finns det någon sätt att urskilja vilka som är av den typen och vilka som inte är det?
Är änna nyfiken på vad det finns mer för roliga mods man kan använda sig av...

Minimap och liknande brukar kalla sig själva för "Clientside"-mods och det betyder då just att det är klienten man moddar. Vissa sådana moddar kräver även serverside-mods men då står det också tydligt.

Vad är clientside-mods? :?
 
niklaaas1998 sa:
granis sa:
mickeslicke sa:
Finns det något sätt att urskilja vilka mods som man kan använda som spelare på xtralarge, och vilka som kräver att det är installerat på servern?
Jag kanske bara har missat någon term eller något?
Men jag menar typ som mini-map, improvedchat & convenient inventory funkar ju prima att köra...
Finns det någon sätt att urskilja vilka som är av den typen och vilka som inte är det?
Är änna nyfiken på vad det finns mer för roliga mods man kan använda sig av...

Minimap och liknande brukar kalla sig själva för "Clientside"-mods och det betyder då just att det är klienten man moddar. Vissa sådana moddar kräver även serverside-mods men då står det också tydligt.

Vad är clientside-mods? :?

Mods du själv laddar hem och installerar.
 
Slite62 sa:
Några indikationer på om vi kan få igång övriga MCM delar snart?
MinecartMania ChestControl är urslitet på obestämd tid tills utvecklaren slutar hobbykoda och slarvar en massa. Det var MCM:ChestControl som hade sönder vår 0,0 chunk så eiffel-tornet förstördes t.ex :(

niklaaas1998 sa:
Vad är clientside-mods? :?
Det är moddar som bara ändrar ditt spel och inga andras. Texture pack är en "clientside-mod". Minimap är en. Alla mod som inte är inlagda på servern är clientside :)
Klient moddar brukar kallas mods och server-side moddar kallas plugins.
 
Alrin sa:
Slite62 sa:
Några indikationer på om vi kan få igång övriga MCM delar snart?
MinecartMania ChestControl är urslitet på obestämd tid tills utvecklaren slutar hobbykoda och slarvar en massa. Det var MCM:ChestControl som hade sönder vår 0,0 chunk så eiffel-tornet förstördes t.ex :(

niklaaas1998 sa:
Vad är clientside-mods? :?
Det är moddar som bara ändrar ditt spel och inga andras. Texture pack är en "clientside-mod". Minimap är en. Alla mod som inte är inlagda på servern är clientside :)
Klient moddar brukar kallas mods och server-side moddar kallas plugins.

Ok, tack :D
 
jag har instalerat piston men jag har inte kört på servern än. men kommer den funka på servern för jag vill inte bli banad.
 
R00FM4N sa:
jag har instalerat piston men jag har inte kört på servern än. men kommer den funka på servern för jag vill inte bli banad.

För att piston mod som har egna items så behövs det installeras på servern också för att funka
 
ravvie sa:
Snutte_Filt sa:
Saknar Improved Chat mod hoppas den uppdateras snart.
Den är uppdaterad.
http://www.mediafire.com/?0acc8jl7co88wta
Men killen har packat ihop den fel, så det ligger en mapp i Zip-filen. Du bör packa upp den först, och antingen packa om den om du använder mcpatcher, eller lägg in filerna direkt i jar-filen.

Detta är inte officiel uppdatering. Det är nån annan kille tog mod och uppdaterat den själv. Har läst på forum att chat boxen försvinner inte när finns ingen som chattar.

http://www.minecraftforum.net/topic/123 ... e__st__840
 
Tillbaka
Topp